Pupil van de week Ties Minkjan

Op de laatste speeldag van seizoen 2017-2018 was Ties Minkjan de Pupil van de Week! Hector had speciaal zo lang gewacht omdat papa Joost was geopereerd aan zijn knie en deze wedstrijd tussen Hector en UDI weer mee kon doen. Het was heel erg warm weer maar dat maakte Ties niks uit. Samen met mama Dorothy en grote broer Sem kwam hij toch wel een beetje gespannen bij het Doesgoor aan.

Ties is bijna 7 jaar en speelt in de JO8-2 vanaf de voorjaarscompetitie en dat gaat hem goed af.
Twee keer in de week traint hij fanatiek met de jongens uit zijn elftal. Trainer Peter Scholten kan trots zijn op zijn jongens  want het gaat hartstikke goed. Ties heeft een neusje voor doelpunten maken en afgelopen 3 wedstrijden schoot hij maar liefst 15x raak. Hij is dan ook supersnel en een echte linkspoot!

Het liefst is Ties de hele dag aan het voetballen met zijn vriendjes, behalve natuurlijk wanneer hij naar de Puntdakschool moet. Na de grote vakantie alweer naar groep 4!

Behalve voetballen mag Ties ook graag op de Playstation spelen, natuurlijk wel voetbal! Uiteraard is Ties ook meegeweest op het Hector Jeugdkamp eind april. Wat een belevenis weer. Het leukst was het lasergamen en natuurlijk niet te vergeten het snoepwinkeltje….

Ties is groot fan van Feyenoord, net als papa. Sem is voor Twente en mama maakt het niet uit. Ties wil wel heel graag een keer naar een wedstrijd van Feyenoord. Hij is wel een keer in het stadion al geweest, maar een echte wedstrijd heeft hij nog niet meegemaakt.  Misschien kaartjes vragen voorje verjaardag Ties?

Na alle vragen werd het tijd om het mooie “Pupil van de Week” tenue aan te trekken en met het vaantje en de mooie wedstrijdbal met handtekeningen op de foto.
Daarna natuurlijk even een handje geven aan trainer Mark en leider Henry. Ach die kennen Ties natuurlijk allemaal want hij is bij elke thuis- en uitwedstrijd om zijn papa aan te moedigen. Nog even op het veld een balletje met papa en Sem trappen en dan richting de kleedkamer waar de scheidsrechter al klaar staat met de wedstrijdbal. Samen met papa voorop lopen en de toss doen. Dat hebben papa en Ties s’morgens thuis nog even geoefend en het gaat helemaal goed.
Beide teams wensen elkaar een sportieve wedstrijd en dan gaat het grote werk voor Ties beginnen.
Vanaf de middenstip richting de keeper van UDI… en ja, als je dan 15 doelpunten hebt gemaakt de laatste 3 wedstrijden dan is dit natuurlijk ook een makkie. Met een loepzuiver schot laat Ties de keeper kansloos. Daarna lekker op de bank de wedstrijd kijken. Gelukkig liet Hector de keeper van UDI nog 3x de bal uit het net vissen en won de wedstrijd met 3-1!!