Hector JO13-1 gaat strijdend ten onder in de bekerfinale

1 Juni 2024 stond in menig agenda in Goor Groen-wit omcirkeld: dit was namelijk de dag waarop Hector JO-13-1 de bekerfinale moest spelen tegen MASV JO13-1 uit Arnhem. Een team dat al een tijdje voetbalt in de 1e klasse.

De Hector jongens hadden gespannen koppies, want dit was DE wedstrijd van het seizoen. Het was vroeg verzamelen bij Hector waarna we met een grote stoet richting Geesteren vertrokken.

De warming-up was relaxed en ontspannen, de jongens leken de spanning van zich af te schudden.
Echter bij de start van de wedstrijd leek het of de jongens verstijfden. Binnen welgeteld 19 seconden stonden we achter. 0-1 wat een klap was dat voor de jongens, verslagen keken ze elkaar aan met het onbegrip in hun ogen.
Maar Hector JO13-1 is een team dat strijdt voor elkaar en dat was duidelijk te zien: voor iedere meter werd geknokt en dit resulteerde in een paar kleine kansjes.
MASV was duidelijk van slag, want zoals hun trainer aangaf, wanneer wij ons eigen spel spelen gaan we er makkelijk over heen, echter het tegenovergestelde gebeurde. Hector was duidelijk het team dat het initiatief pakte. Rust 0-1.

In de rust probeerde Joost de jongens te laten beseffen dat de wedstrijd nog lang niet gespeeld was.In de 2e helft pakte Hector het initiatief weer naar zich toe. Echter resulteerde dit niet echt in kansen. Een overtreding gemaakt op Gyvano resulteerde in een vrije trap voor Ties.
Ties legt aan en ramt hem er in! 1-1 en dolle vreugde bij de spelers/leiders en de vele Hector supporters.

Zou dit Hector JO13-1 vleugels geven? Helaas bleek het antwoord nee.
MASV werd steeds gevaarlijker, pakte het initiatief en dit resulteerde in een aantal gevaarlijke kansen. Hector wankelde en de laatste krachten vloeiden weg.
Jammergenoeg scoorde MASV de 1-2 uit een klungel goal. Het besef dat het erg moeilijk zou worden was zichtbaar bij de jongens, maar vol trots en passie gingen ze er voor. Helaas scoorde MASV snel de 1-3 en 1-4.
De bekerdroom spatte uiteen toen de scheidsrechter affloot.

Na de wedstrijd werden de jongens opgewacht door vele supporters en werden ze op sportpark het Doesgoor onthaald door veel Hectorianen met veel vuurwerk. Met opgeheven hoofd mogen de jongens terugkijken op dit prachtige avontuur.

Alle credits voor de spelers van Hector JO13-1, die tot op het laatst sportief bleven en niet ingingen op de provocaties van de spelers van MASV.
Alle respect voor Joost en Ilhan die de jongens iedere wedstrijd weer motiveerden tot op het bot. Ook alle respect naar alle toeschouwers die in grote getalen waar gekomen. En speciaal de dank aan de supportersclub Vak H èn vak H Youth.

Wat een geweldige dag, nee wat een geweldig bekertoernooi hebben we gehad.