Hector VR1: ondanks nederlaag veel plezier!

De laatste competitiewedstrijd van het seizoen 2023-2024 stond op het programma. We moesten uit spelen tegen Borne/ZV die gelukkig hebben meegewerkt zodat we met een heel grote selectie konden aantreden waardoor iedereen die aanwezig kon zijn ook aan het voetballen kwam.

Ook werkte Borne mee aan het vervroegen van de wedstrijd van 12.45 uur naar 11.00 uur aangezien we de seizoen afsluiting wilden vieren na afloop. Nogmaals bedankt Borne.
Het kader werd voorafgaand aan de wedstrijd nog bedankt voor hun bewezen diensten (wat niet nodig was, maar er zal zeker gebruik van worden gemaakt).

Of deze happeningen allemaal meespeelden bij de Hector dames is niet duidelijk, maar gewonnen werd er vandaag niet. Ondanks dat Hector het begin van de wedstrijd het heft in handen had en kansen creëerde via Mairée Olydam (2x) en Liset Hammer werd er niet gescoord.
Borne kwam langzamerhand beter in de wedstrijd wat ook resulteerde in een aantal mogelijkheden. Myrthe de Joode kreeg een mogelijkheid na een slim genomen vrije trap maar haar schot werd ook gekeerd door de goed spelende keepster van Borne.
In de 16e minuut werd er door Borne gescoord na een aanval over links waarbij de bal bij de rechtsbuiten terecht kwam. Deze legde de bal terug op de opkomende middenvelder die in de verre bovenhoek raak schoot.
Hector nam direct initiatief vanaf de aftrap. D.m.v. een overtreding werd een aanval afgestopt. De toegekende vrije trap werd door Tatum Schut op doel geschoten maar wederom een prooi voor de Borne-goalie.
Na een prima aanval over rechts via Maud Woertman, Liset, Lisa Nijman kwam Mairée in schietpositie. Ook dit schot was voor de keepster. Die hanteerde direct hierop de lange bal waarbij de linksbuiten in balbezit kwam. Zij trok naar binnen en vuurde een verwoestend schot af dat de 2-0 betekende.
Dit was ook het sein voor een drinkpauze (er werd al niet eens meer afgetrapt) en de grote wisseltruc. Tien veldspeelsters werden maar liefst in één keer gewisseld!
Na een half uur werd Floor Assink afgelost als keepster bij Hector door Lisa en het laatste half uur heeft Kaylee van Coeverden het doel verdedigd.
Na de drinkpauze weer mogelijkheden aan beide kanten. Voor Hector waren dat Indy Leferink en Lauren Kamp. In de 36e minuut werd Lisa onder vuur genomen middels een vrije trap. De rebound werd door een Borne speelster simpel binnengetikt en de 3-0 stond op het scorebord. Vanaf de aftrap werd Noël Veltman goed aangespeeld. Alleen voor de keepster schoot ze over. Niet veel later was de keepster van Borne weer een sta in de weg bij een schot van Noël.
Hierna schoot een Borne speelster na een goede individuele actie op de kruising en in de 42e minuut werd een diepe bal door het centrum verkeerd beoordeeld waarbij de 4-0 kon worden aangetekend door een Borne speelster die oog in oog met Lisa niet faalde.
Direct vanaf de aftrap speelde Lauren Indy in en haar schot werd op een uitstekende manier gered. De aanval liep door en Noël kwam weer in schietpositie maar haar schot werd ook door de keepster gered.
In de 45e minuut was het dan toch raak voor Hector. Na een diepe bal zette Noël goed druk en veroverde de bal. Alleen voor de keepster faalde ze niet en maakte de 4-1. Ook nu werd er niet meer afgetrapt wegens de rust.

Na de rust heeft Hector de opstelling afhankelijk gemaakt van de lootjes welke werden getrokken. Er werd drie keer over lootjes getrokken zodat iedere 15 minuten in de tweede helft gewisseld werd.
Zo kwamen er een aantal mooie verassingen uit de hoed getoverd. Bijvoorbeeld een middenveld met Floor en Kimberley Huisken, Loïs Derking en Maud die in de spits kwam te staan evenals Romy Modders, Lynn de Joode linksback en Myrthe de Joode laatste man evenals Danique Krul. Er waren natuurlijk nog meer andere positiewisselingen maar er waren er ook een paar die toch op een vertrouwde plek speelden. Ook Yinthe Bruijns maakte haar opwachting bij de Hector VR1 als linksback.
Ondanks deze opstellingen werden er over en weer kansen gecreëerd maar het duurde tot de 59e minuut. De rechtsbuiten van Borne werd goed vrijgespeeld en maakte de aanval koelbloedig af, 5-1. Ook hierna nog de nodige kansen over en weer maar gescoord werd er niet meer.

Na afloop werd er nog een unieke teamfoto gemaakt met zo’n grote selectie en dankte Erik de Vries de selectie voor het schitterende seizoen dat we met elkaar beleefd hebben en meteen uitgesproken dat we het volgend seizoen zeker niet minder willen hebben.

Dit zijn de statistieken die behaald zijn:

De woman of the match is geworden:                        HECTOR VR1

Een geweldig team om hiervan als kader lid van te zijn. Altijd hard werkend. Al was het voetbal af en toe zeer wisselvallig. Zeer goede momenten werden afgewisseld met ‘mindere momenten’.

Maar het kader kijkt terug op een mooi voetbalseizoen waarbij de doelstellingen zijn behaald.

De laatste wedstrijd van het seizoen werd afgesloten met een gezellige middag bij SV Hector waarbij de barbecue en de drank niet heeft ontbroken.

En ook ‘Konditions trainer’ Peter List ontbrak niet. Peter ook hartelijk dank voor je inbreng.

Hector VR1 wil iedereen bedanken die dit seizoen zo mooi heeft gemaakt. Namen of functies worden niet benoemd om niemand te vergeten maar degenen die hier aan mee hebben gewerkt zijn natuurlijk heel veel personen, bedrijven.