Sneu verlies voor Hector VR1.

De wedstrijd die ingepland stond op tweede Pinksterdag was verplaatst naar woensdag 22 mei. Om 20.00 uur moesten we aantreden in Dijkhoek (Borculo) tegen DEO VR1.

Vanaf de aftrap werd de aanval gezocht en in de eerste minuut leverde dit al een mogelijkheid op. Noël Veltman werd aangespeeld in de voorhoede op rechts, de bal werd teruggelegd op Laura Imhoff die ineens op links doorspeelde op Indy Leferink. Haar schot werd door de keepster van DEO gered.
Hector zette in de beginfase veel druk waardoor DEO veel ballen over de zijlijn trapte. De eerste 10-15 minuten had Hector wel 20x een ingooi en heel veel balbezit. Kansjes creëerde Hector door een afstandsschot van Noël, maar deze was ook voor de keepster, en een steekpass was net te hard om te kunnen scoren.
Het eerste wapenfeit voor DEO was na 15 minuten. Een diepe bal werd door Floor Assink net buiten de ‘16’ onderschept en de rebound werd te zacht ingeschoten en Floor kon simpel ingrijpen. Hierop zocht Hector de aanval weer op en vanaf rechts werd Lisa ingespeeld. Na een individuele actie volgde een schot dat gered werd door de keepster.
Na 18 minuten werd een diepe bal van achteruit op de aanvalster van DEO gespeeld. Vanaf links draaide ze naar binnen en met een hoog schot in de verre hoek wist zij de 1-0 aan te tekenen. Het ‘voetbal’ werd er allemaal niet beter op, maar rommeliger en afgewisseld van ‘hotseknotsbegonia-voetbal’ tot mooie aanvalsopbouw.
Een paar cornerballen voor DEO leverden niets op maar uit een van de cornerballen werd Lisanne Gelen getroffen op haar hoofd door een kanonskogel van een DEO speelster.
Lisanne werd gewisseld voor Tatum Schut. Haar eerste balcontact was gelijk raak. Na een goede aanval over vele schijven over rechts kwam de bal voor de voeten van Tatum die via een tegenstander doel trof na een half uur spelen, 1-1. Twee minuten later was het Laura die na een afgeslagen aanval een afstandsschot waagde maar die bal ging naast.
DEO wist echter uit een vrije trap van 30 meter wel raak te knallen zodat met een 2-1 achterstand werd gerust.

Na de rust een harder werkend Hector gezien. De eerste mogelijkheid diende zich aan middels een vrije trap. Deze werd door Romy Modders naast geschoten. De eerste mogelijkheid voor DEO was in de 52e minuut. Een vrije trap van 30 meter werd er onberispelijk ingeschoten wat dus de 3-1 opleverde. In de 62e minuut werd er een prima aanval opgezet door Hector over vele schijven. Uiteindelijk vuurde Myrthe de Joode een schot af dat net door de keepster werd gered. Een paar goede aanvallen werden hierna nog opgezet waarbij het vizier niet op scherp stond, want de schoten van Laura (naast) en Lisa (voor de keepster) werden niet tot doelpunt getransformeerd.
Ook de eindpass was wederom niet bepaald goed te noemen. Hector werd door DEO geholpen om in scoringspositie te komen doordat ze een terugspeelbal op de keepster vrij kort speelden. Noël zette goed druk en ontfutselde de keepster de bal waardoor ze makkelijk de 3-2 kon scoren in de 75e minuut.
Hector ging hierna 1 op 1 spelen en bracht met Kimberley Huisken een extra spits in. Kimberley tikte een balletje goed door op de inkomende Kaylee van Coeverden. Ze belandde echter in een scrimmage waaruit uiteindelijk niet gescoord werd. Indy Leferink werd nog alleen voor de keepster vrijgespeeld en scoorde, echter werd deze goal afgekeurd wegens buitenspel. Hector bleef de druk opvoeren. Een schot van Tatum werd gered door de keepster van DEO. Een cornerbal werd bijna binnen gewerkt maar met kunst en vliegwerk wist DEO een tegentreffer te voorkomen.
Een counter van DEO werd afgesloten met een schot naast het doel van Floor. Dik in blessuretijd kon DEO alsnog scoren. Op een prima manier werd met links hoog binnengeknald waardoor de 4-2 eindstand op het scorebord werd gezet.

De woman of the match is geworden: Romy Modders

De eerstvolgende competitiewedstrijd wordt gespeeld op zondag 26 mei met een uitwedstrijd tegen Borne/ZV VR1. Aanvang 11.00 uur.
Dit is de laatste wedstrijd van het seizoen die zal worden afgesloten met een gezellige middag waarbij de barbecue niet zal ontbreken.