Prachtige complimenten voor SV Hector en het Doesgoor.

SV Hector zit in de lift, en dat blijft ook buiten Goor niet onopgemerkt. Gerard Bos, trainer van VV Hoeve Vooruit, heeft afgelopen zondag zijn ogen uitgekeken op Sportpark Het Doesgoor en sprak lovende woorden in de podcast “Amateurpodje” van RTV Oost.

“Ik was een jaar of 6-7 geleden voor het laatst bij SV Hector geweest en ik was zeer blij verrast. Ik heb mijn ogen uitgekeken als het gaat om de accomodatie. Ik ben daar erg alert op, en als ik bij een club kom kijk ik altijd eerst hoe het erbij ligt”, aldus de ervaren trainer die in dienst van onder meer Grol, NEO, Bon Boys, SDC’12 en SV Enter vrijwel alle clubs in de regio al eens bezocht.

“Een jaar of 5 geleden hebben ze een stuk uitgebouwd, ik kende het helemaal niet terug. Het is een club van bijna 700 leden en ze hebben er 8 kleedkamers, volledig gerenoveerd”, aldus Bos over het werk dat in de afgelopen jaren grotendeels door eigen Hector-leden is verricht. “Ik denk dat menig Divisie-club jaloers is op de manier waarop het verbouwd, gerenoveerd en uitgebreid is. Echt waar, ik was zwaar onder de indruk.”

Ook de sociale functie van het complex valt te prijzen volgens de ervaren oefenmeester. “Er is niet alleen voetbal, maar ook dagbesteding met ouderen die er een kaartje leggen en eten. Er is de hele dag wat te doen, echt een multifunctioneel gebeuren daar bij Hector. Ook voor mensen die eenzaam zijn, dat is mooi.”

Bos is niet de enige met die mening. “Ik had voor deze podcast een gesprekje met Tijmen van Wissing van vv Twenthe en hij had wat moeite om het te erkennen, maar ook Tijmen zegt: ‘ze hebben het gewoon geweldig voor elkaar’, waar hij later nog aan toevoegde dat Hector ‘misschien ook nog wel de beste kroeg van Goor en omstreken heeft’.

Hoewel het resultaat van de wedstrijd voor SV Hector teleurstellend was (1-1), ging dat niet ten koste van de sportiviteit. “Ondanks dat Hector dure punten verloor, was er na afloop niets van te merken. Ik heb er een hele mooie zondagmiddag gehad.”

Al met al prachtige complimenten voor alle Hectorianen die zich inzetten voor de club, en daar mogen we met z’n allen best eens trots op zijn!

Voor wie de aflevering terug wil luisteren (stuk over SV Hector vanaf minuut 50:00), klik op deze link: https://www.rtvoost.nl/nieuws/2344702/podcast-amateurpodje-16-op-de-basisdingen-in-het-voetbal-wordt-niet-meer-op-getraind-bij-de-jeugd

Tekst: Tom van Middendorp