Hector JO13-1 zeer overtuigend naar de bekerfinale!

Dinsdag 23 april was een datum die in menig agenda groen omcirkeld was. Dit was namelijk de dag waarop Hector JO13-1 de halve finale van de KNVB districtsbeker ging spelen tegen Langeveen JO13-1JM.
Langeveen, een tegenstander die we absoluut niet mochten onderschatten aangezien zij de kwartfinale ruim wonnen met 7-0 van de Lutte.
Aan de koppies van de spelers te zien was er behoorlijk wat spanning. Om die spanning er wat af te halen, gaf Joost de spelers toen we aankwamen op het sportpark in Langeveen 15 minuten om vrij te besteden.
Eenmaal in kleedkamer zei Joost niet veel.

De jongens gingen naar buiten en deden de warming-up met opzwepende hardcore muziek, dit zorgde ervoor dat de spanning wat van de gezichten afviel.
Door middel van een prachtige ingesproken motivatie speech van teamleider Ilhan, die er helaas niet bij aanwezig kon zijn, begonnen de jongens geconcentreerd aan de wedstrijd.
Vanaf minuut één liet Hector zien dat ze er vol voor wilden gaan. Vroeg druk zetten en persoonlijke duels winnen dat zorgde ervoor dat er kleine kansen ontstonden.
Met name via de linkerkant bij Bram ontstond er veel gevaar.
In de 20e minuut zag Ties zijn kans en pegelde de bal van ongeveer 20 meter over de keeper heen! Yes, de verdiende 0-1.
Hierna zakte de wedstrijd wat weg en hield Giayro met enkele katachtige redding zijn team op de been.
Vlak voor rust kreeg Gyvano de bal rond de middellijn en lanceerde zichzelf waardoor hij één op één met de keeper kwam en beheerst de 0-2 inschoot.

In de rust probeerde Joost met enkele tactische tips het team nog wat scherper te laten starten. Maar was het Langeveen dat even aanzette, echter zonder enig gevaar.
Zo’n 10 minuten na de rust pakte Hector het initiatief weer terug. Norsi ging verrassend in de spits spelen en dit pakte bijzonder goed uit. Met 3 goals waarvan één beauty pakte hij de absolute hoofdrol.
Het verzet van Langeveen was duidelijk gebroken en Hector zette de ene na de andere aanval op. De resulteerde in een monsterscore van 0-8 met goals van Bram, Djayden en Sarp.
Complimenten voor het hele team en de trainers Joost, Peter en Brandy voor de schitterende voetbalavond.

Ook complimenten aan de vele, vele toeschouwers die de reis vanuit Goor gemaakt hadden. Veel ouders, grootouders, andere Hectorianen en vooral niet te vergeten de jongens van vak H!! Wat een supporters!! Namens de spelers van Hector JO13-1 wordt iedereen die in Langeveen aanwezig was bedankt voor de ondersteuning.

En nu …… lekker genieten en 1 Juni knallen in de finale. Waar en hoe laat is tot op heden nog niet bekend.