Verdiende overwinning Hector VR1

We begonnen de wedstrijd tegen SVO Twickel VR2 sterk. Dit leidde tot een paar leuke aanvallen via meerdere dames en resulteerde in een paar goede kansen voor Noël, maar de keeper stelde zich goed op of de bal verdween net naast het doel. Ook Nikky kreeg een goede kans, maar de keeper kon nog net op tijd goed ingrijpen. Mairée schoot een bal na weer een leuke aanval net naast het doel.
Na 20 minuten leidde ons goede spel uiteindelijk tot een verdiende 1-0 voorsprong. Na een mooie aanval door het midden werd Mairée goed aangespeeld en zij rondde bekwaam  af.
Hierna werd ons spel rommeliger, er werden veel kleine foutjes gemaakt en het goede spel van de eerste 20 minuten was weg. Twickel kwam steeds beter in de wedstrijd vooral via de gevaarlijke en goed spelende linksbuiten. Ze kregen een paar kansen, maar Floor  liet zich niet verrassen en hield tot aan de rust de enigszins gelukkige 1-0 voorsprong vast.

De tweede helft moesten we wel even anders starten met meer rust in het spel en weer spelen als de eerste 20 minuten van de eerste helft. Dit gebeurde ook we gingen weer meer combineren en leuke aanvallen opzetten, al bleef die linksbuiten van Twickel wel lastig (goede voetballer). We kregen ook weer meer de wedstrijd in handen en na 10 minuten leidde dit tot de 2-0 voor ons. Na een goed lopende aanval werd Nikky aan de linkerkant aangespeeld en met een geweldige pass bereikte zij Laura. Deze nam de bal netjes aan en met een direct schot uit de draai liet zij de keeper van Twickel kansloos.
Hierna hadden we nog wel een paar kansen, die vonden helaas niet het doel. Na 25 minuten maakte de linksbuiten van Twickel een actie en drong bij ons de 16 in. Ze werd daar ten val gebracht, de scheidsrechter vond het een penalty, onze keeper zat er heel dichtbij, maar kon hem net niet stoppen 1-2.

Daarna ging de wedstrijd een beetje heen en weer, maar waar wij met een paar leuke aanvallen de betere kansen kregen. Of de keeper stopte hem, of de bal werd net naast geschoten. Maar één aanval werd Tatum mooi vrij gespeeld, zij kwam alleen voor de keeper, bleef rustig en scoorde de 3-1 voor ons.

Op basis van de tweede helft en de eerste 20 minuten van de eerste helft was dit terecht. Zij hadden de tweede helft naast de penalty één grote kans, een kopbal, en deze werd geweldig tegengehouden door onze keeper Floor.
Wij hadden eigenlijk nog een penalty verdiend vlak voor tijd: Noël werd onreglementair van de bal gezet door de keeper van Twickel,  maar de scheidsrechter vond van niet.

Uiteindelijk toch een mooie 3-1 overwinning meegenomen naar Goor.