Pupil van de Week Mick Breunis.

Een stralende zon, een stralende Pupil van de Week! Mick Breunis uit Hector JO10-1 genoot als Pupil van de Week met volle teugen op die zonnige voorjaarsdag. Want hij was immers de belangrijkste man op het Doesgoor bij de wedstrijd Hector tegen Langeveen.
Uiteraard was er een fanclub om hem aan te moedigen: papa (leider/trainer  Hector JO10-1), mama, broertje Sten (toekomstig Pupil van de Week, nu nog Hector welpje), oma, opa en Karina.

Mick is spits in JO10-1 en scoort regelmatig. Mede op grond daarvan is hij nu geselecteerd voor het regioplan, waarin Hector een samenwerking heeft met de FC Twente/Heracles academie.
Zijn hobby’s zijn voetballen (hoe kan het anders), fietsen op de mountain bike, gamen en vissen. Favoriete voetbalclubs Hector en FC Twente. Dan ligt het voor de hand dat zijn favoriete speler een spits is, en wel Ricky van Wolfswinkel.
Mick wilde graag op de foto met Yilber Haverslag omdat die net als hij klein en snel is! Yilber vond dat uiteraard een hele eer.
Op zijn weg naar het veld kwam Mick langs de tafel waaraan Hector 6 spelers nog met de derde helft bezig waren. Onder luid gejuich van die spelers werd door Mick de wave ingezet!
Hij ging nog op de foto met leider Henry, tweede keeper Kayin en uiteraard met zijn vroegere trainer Marthijn. En speciaal voor de foto trok de scheidsrechter alvast zijn trainingsjasje uit om in het officiële zwart gekiekt te worden met Mick.
De opkomst met Mick voorop, het handen schudden en vervolgens de toss. Mick genoot ervan. Hij mocht zelfs plaatsvervangend aanvoerder van Langeveen zijn en zeggen welke kant van de munt deze zou kiezen.
Uiteraard een elftalfoto inclusief Mick, nog een praatje met collega spits Wesley op de middenstip en daar ging hij, na het fluitje van de scheidsrechter, richting keeper van Langeveen.
In het voorgesprek had Mick nog gezegd dat hij de bal wel in de kruising zou schieten, maar hoe dichter hij bij het doel kwam, hoe meer hij zag dat die kruising toch wel erg hoog zat. Daarom besloot hij toch maar laag in de hoek te schieten, de keeper volkomen kansloos latend.
Uiteindelijk bleek dat Mick in zijn eentje net zo vaak had gescoord als het hele elftal van Hector bij elkaar, want Hector won de wedstrijd met 1-0. Na de aftrap ging Mick in de dug out zitten naast trainer Marco. Het leek erop dat Mick bezig was met een sollicitatiegesprek om tzt bij de selectie te komen…..
Wie weet Mick?