Hector VR1: rommelig en chaotisch.

Op 2e Paasdag trad Hector VR1 aan tegen DEO VR1.
Hector zocht direct de aanval op en in de eerste minuut kreeg Mairée Olydam een schietkans die naast ging. Een minuut later was het wederom Mairée die een doelpoging deed maar dit schot belandde helaas op de lat en niet veel later was Esmee Krul haar doelpoging een prooi voor de keepster.
Na deze beginfase zwakte het spel van Hector af en kwam DEO wat meer in de wedstrijd. Gevaarlijk werden ze door vrije trappen en cornerballen maar Floor Assink stond haar mannetje daar waar nodig. Ook bij een één tegen één situatie bleef ze koel en redde bekwaam.
Na een prima aanval over veel schijven (Laura Imhoff, Indy Leferink, Mairée, Tess Eelderink) was het uiteindelijk Tatum Schut die kon vuren op doel. Helaas langs de verkeerde kant van de paal.
In de 19e minuut was het wel raak. Na goed druk zetten kwam Tatum in balbezit die met een prima pass Mairée bereikte. Haar fraai geplaatste schuiver in de verre hoek betekende de 1-0.
Helaas werkte deze treffer niet bevrijdend. Of het door de paaseieren kwam of iets anders, het voetbal werd er niet beter op. De eindpasses kwamen helaas net niet aan waardoor er geen grote kansen werden gecreëerd. Al kreeg Mairée nog wel in een één tegen één situatie de mogelijkheid om de score uit te bouwen naar 2-0 maar ook DEO kreeg een mogelijkheid. Beide keepsters redden prima op deze inzetten.
Laura schoot uit de draai maar ook deze bal ging net langs de verkeerde kant van de paal. Gescoord werd er niet meer voor rust zodat Hector met een 1-0 voorsprong de kleedkamer opzocht.

DEO trapte af voor de tweede helft maar na balverlies werd Noël Veltman diep gestuurd op rechts. Ze leverde een prima voorzet af op Mairée die alleen voor de keepster de bal net te hard vooruit speelde en de mogelijkheid onbenut liet.
DEO was met fris elan uit de kleedkamer gekomen en bekomen van de schrik kregen zij meer balbezit. Grote kansen leverde het gelukkig niet op. Hector speelde chaotisch en leed veel balverlies en hield hierdoor DEO in de wedstrijd. In de 67e minuut, na balverlies aan Hector zijde kwam de spits van DEO in balbezit en met een prima lob verschalkte zij Floor en bracht de stand op 1-1.
Beide teams gingen aandringen om voor de overwinning te gaan, maar de scherpte ontbrak. Een goede mogelijkheid kreeg Noël maar haar schot belandde in het zijnet. De eindpass kwam ook in deze fase van de wedstrijd niet aan bij de voorwaartsen. De aanvoerster van DEO nam een afvallige bal prima in één keer op haar pantoffel waarop Floor prima redding bracht.
Grote kansen werden er door beide teams niet meer gecreëerd waardoor de 1-1 eindstand werd bereikt.

De woman of the match is geworden:
Mairée Olydam

De eerstvolgende competitiewedstrijd staat er een uitwedstrijd op het programma. Op zondag 7 april spelen de Hector vrouwen in Delden bij Twickel VR2. Aanvang 11.30 uur.