Pupil van de Week Lenthe de Ruig.

Lenthe de Ruig uit Hector MO10-2 zal de geschiedenisboeken ingaan als de allereerste Pupil van de Week bij het vrouwenteam van Hector, in de wedstrijd tegen SDC’12 VR1! Dat vond zij uiteraard wel spannend, maar vooral heel leuk.

Lenthe kwam samen met haar fanclub, zijnde mama, papa, broertje Noud en oma en opa naar het Doesgoor. Daar werden zij ontvangen door Kyara, die voortaan deze taak op zich heeft genomen. Uiteraard kreeg zij de bal met de namen van de speelsters er op en een vaantje met haar foto.
Zij speelt sinds dit seizoen zoals al genoemd in Hector MO10-2 (team Timo) en is daar verdediger. Maar heeft toch al weten te scoren!
Haar hobby’s zijn voetballen, tekenen en sieraden maken. Een creatieve dame dus. De favoriete voetbalclub van Lenthe is FC Twente en haar favoriete voetballer/ster: Nikky Schut, haar trainer. Het was dus logisch dat zij ook met Nikky op de foto wilde gaan.

Omdat het de allereerste keer was dat er een Pupil van de Week bij het vrouwenteam was, moesten veel mensen daar wel aan wennen. Zoals de trainer en leider van het vrouwenteam: want die gingen nu op de foto met de Pupil van de Week.
Maar ook de spelers: die kwamen nu met twee teams naast elkaar het veld op. Voorafgegaan door Lenthe en de scheidsrechter, die zoiets ook nog niet had meegemaakt. Maar het wel erg leuk vond.
Ook de toss was wat officiëler, want de Pupil van de Week hield het goed in de gaten. Natuurlijk werd er ook een teamfoto gemaakt met Lenthe er bij op.
En uiteraard was het volkomen nieuw voor de keeper van de tegenstander dat er plotseling iemand op haar af kwam na de aftrap.
Lenthe trok zich evenwel van dat alles niks aan. Zij slalomde na de aftrap tussen de spelers van SDC’12 door, liep op de keeper af en scoorde beheerst.

Applaus van de keeper en een high five van de leider van SDC’12 voor Lenthe. De tegenstanders vonden het zo leuk, dat ze van mening waren dat zoiets ook bij hen ingevoerd zou moeten worden.
En zoals gebruikelijk gaat de Pupil van de Week ook in de dug out op de reservebank zitten. De spelers van Hector maakten graag plaats voor haar.

Het enige (kleine) minpuntje van die morgen was dat Hector de wedstrijd verloor met 1-3.