Hector JO13-1 is halve finalist in het bekertoernooi!

Het is 26 Maart 18:00.
Één voor één komen de jongens van Hector JO13-1 aan op het Doesgoor , de thuishaven van SV Hector.
Waar normaal veel gesproken en geouwehoerd wordt voor de wedstrijd, zijn het dit keer gespannen en serieuze koppies bij de jongens. Want zo vaak sta je niet in de kwartfinale.
Ook in de kleedkamer bij het omkleden was het anders dan anders .
De bespreking werd gedaan en ze wisten precies wat ze moesten doen: strijd, passie en inzet waren de woorden van de trainer.
En dat ze een serieuze tegenstander hadden aan EZC ’84 JO13-1 bleek al wel uit de warming up van de jongens uit Epe. Scherp en geconcentreerd.
Na de warming-up gezamenlijk het veld op zoals het hoort bij een kwartfinale. En na het welbekende handje schudden kon de wedstrijd beginnen.
Dat het geen makkelijke wedstrijd ging worden, merkten de jongens van Hector snel: EZC zette direct druk op de groen witte verdediging.
Na een lange pass van het laatst genoemde team werd de razendsnelle spits in stelling gebracht. Maar de, wat later bleek, onpasseerbare keeper van Hector hield de bal goed uit het doel.
Het was een wedstrijd die heen en weer ging, totdat Nathan, de spits van Hector, de bal oppikte op de rand van de 16 meter. Hij dacht niet na en schoot de bal snoeihard langs de doelman! 1-0 voor Hector.
Het middenveld van Hector met Ties, Norsi en Sarp nam de wedstrijd in handen en zij brachten de voorste gevaarlijke spelers Gyvano, Bas en Nathan steeds vaker in aanvallende stelling.
Maar ook EZC liet van zich horen, en een heus voetbal gevecht was geboren. Honderden supporters zagen een geweldig eerste helft van beide partijen.
Over en weer waren er kansen, toch was het Hector dat met een 1-0 voorsprong de ranja opzocht .

Na rust hetzelfde spelbeeld. De verdediging van Hector had het zwaar, maar hield dapper stand. Toch kwam de spits twee keer oog in oog met de Hector keeper, maar ook deze keer hield Giayro de ballen er supergoed uit.
Na een in dribbel stuurde aanvoeder Ties met een bekeken steekbal Fanial in de diepte weg. De verdediging van EZC had hier geen antwoord op, Fanial bleef rustig en rondde mooi af! 2-0 voor Hector.
EZC’84 gooide daarna alles op alles en ging één op één spelen .
Maar de verdedigers Daan, Talha, Guus, Morris, Pim en Djayden bleven scherp en er kwam geen bal meer door.
Er werd meer verdedigend gewisseld door de trainer van Hector, Bram kwam de verdediging ook versterken. En die stuurde Sandi weg. Deze schoot van randje 16, helaas voor EZC werd de bal tegengehouden door de arm van één van de verdedigers. De scheidsrechter kon niks anders doen dan een penalty toekennen aan Hector.
Norsi ging achter de bal staan en schoot onhoudbaar in, 3-0 voor Hector !!
Het verzet van de tegenstander was gebroken en en de scheidsrechter blies ook gelijk af .
Winst van Hector JO13-1 en door naar de halve finale!
Wat een strijd is er geleverd door de jongens van JO13-1, daar kunnen vele profvoetballers nog een voorbeeld aan nemen.

Maar eerlijk is eerlijk , om een mooie wedstrijd te zien en te spelen heb je 2 teams nodig . Complimenten voor EZC ’84 JO13-1. Het was een mooie en sportieve wedstrijd.
Nu snel het balletje in de koker en kijken wie er geloot wordt . We hopen natuurlijk op wederom een thuiswedstrijd. Jongens van Hector JO13-1, gefeliciteerd met de overwinning en succes in de halve finale.
En natuurlijk ook veel dank aan de vele supporters die de jongens hebben ondersteund.

Later meer.