Hector VR1 verliest van de aanstaande kampioen.

De Hector vrouwen namen het vandaag op tegen de onbetwiste koploper SDC uit Denekamp.
Voorafgaande aan dit duel was er een primeur. Ook bij Hector VR1 werd de pupil van de week geïntroduceerd. Lenthe de Ruig had de eer om de eerste te mogen zijn. Na de toss mocht zij richting het doel van SDC pingelen en beheerst scoorde zij. Zou dit de voorbode zijn voor deze wedstrijd?
Hector begon vol goede moed aan deze wedstrijd aangezien zij het de dames van SDC in Denekamp ook erg moeilijk hadden gemaakt. De beginfase ging gelijk op maar gaandeweg nam SDC meer initiatief. Aanvallen en doelpogingen van beide werden in de kiem gesmoord door sterk verdedigend werk van beide teams.

In de 17e minuut was de eerste echte grote mogelijkheid er voor SDC maar Floor Assink redde voortreffelijk evenals op een afstandsschot iets later. Hector probeerde veelal via de counter te spelen maar de eindpass was net te hard of kon goed worden verdedigd door SDC. Ondertussen redde Floor wederom goed op inzetten van SDC dat een veldoverwicht had.
In de 30e minuut werd Hector gevaarlijk na een aanval over rechts. Deze aanval kon ternauwernood worden voorkomen maar een cornerbal hield Hector over na deze aanval. Deze werd gevaarlijk en de daarna ingebrachte bal werd net niet binnen gekopt door Hector maar tot corner gekopt door SDC. Deze leverde wel gevaar op maar geen doelpunt.
SDC kwam er ook een paar keer nog gevaarlijk uit en raakte bij één van deze pogingen nog de paal.
In de 38e minuut werd een goed ingeleide counter van Hector prima verdedigd op het laatste moment, daarna werd een steekpass net onderschept door een SDC-verdedigster. Na een diepe bal werd Lauren Kamp in staat gesteld te schieten op goal. De goalie van SDC had er moeite mee maar pakte de bal wel.
In de 41e minuut speelde Indy Bril Lauren aan en een onoplettendheid in de SDC-verdediging stelde Lauren in staat dit buitenkansje te benutten en zo de verrassende 1-0 aan te tekenen. Dit was tevens de ruststand.

Na de rust was het Hector dat het eerste schot op goal loste. Lisa Nijman stelde Lauren in staat te schieten maar de bal werd goed gekeerd door de SDC-keepster.
De eerste goede aanval na rust werd door een Hector verdedigster verkeerd ingeschat en de op maat gegeven voorzet kon worden binnengetikt, 1-1.
Helaas was er drie minuten later een counter ingezet door SDC welke goed werd afgerond en de 1-2 op het scorebord zette. Hector liet zich niet van de wijs brengen en probeerde het tij te keren. Een goede aanval via Danique Krul, Laura Imhoff en Lauren belande helaas in de handen van de keeper. Iets later werd door de keepster van SDC nog de bal, na een prima schot, uit de hoek getikt. De hieruit ontstane cornerbal was wel gevaarlijk maar leverde geen doelpunt op.
Hierna moest Floor nog weer handelend optreden na een SDC-aanval door het centrum. Niet veel later moest Floor toch capituleren na een knappe individuele actie van een SDC-speelster. 1-3
Ook nu bleef Hector doorvechten en doorvoetballen voor een goed resultaat. In de 73e minuut werd er een prima aanval opzet over veel schijven waarbij Noël Veltman aan het einde stond. Haar schot werd moeizaam gered door de SDC-keepster. Ook een schot van Lauren was wederom voor de keepster. Een prima opening van Lisa op rechts naar Laura werd voortgezet met een prima pass op de inkomende Lauren. Haar kopbal ging helaas net voorlangs. Gescoord werd er niet meer. Hector heeft de huid duur verkocht maar leed wel een nederlaag tegen een goede ploeg die het verdient om kampioen te worden in deze klasse. Alvast de felicitaties namens Hector VR1.

Dan de woman of the match: Dat was ook een primeur want het zijn er twee geworden. Floor Assink en Indy Bril

De eerstvolgende competitiewedstrijd wordt weer thuis gespeeld.  Op maandag 1 april (2e Paasdag) is DEO VR1 de tegenstander. Aanvang 11.00 uur.