Ledental Club van 100 blijft stijgen.

Bij de zeer goed bezochte voorjaarsvergadering van de Club van 100 werd aan het begin van de avond namens de “directie” door Hans Bruins en Jacco Derking een nieuwe vlag onthuld, prachtig uitgelicht middels LED licht, met daarop de namen van alle 178 leden.
Aan het eind van de avond was de conclusie dat er een nieuwe vlag moet komen, want er waren gedurende de avond vier spontane aanmeldingen, waardoor het aantal leden al gestegen was tot 182!

Zoals gebruikelijk op de voorjaarsvergadering werden er voorstellen gepresenteerd en werd hierover gestemd.

Met een hartstochtelijk betoog wist Dick van der Hout de aanwezigen te overtuigen om vóór te stemmen op de voorstellen van de Ploeg van Zelfwerkzaamheid: een rug gedragen bladblazer en een hogedrukspuit.
Het originele idee van Petra Schut en Brigit Nijenhuis om bij Hector eens een wijnproeverij te organiseren kon eveneens op een meerderheid van stemmen rekenen.
Het JAC vroeg bij monde van Monique Beltman en Dorethy Minkjan om nieuwe polo’s voor de JAC leden en nieuwe collectebussen voor de antiknal actie. Zowel de huidige polo’s als collectebussen hadden duidelijk hun beste tijd gehad. En het JAC nog lang niet! Uiteraard werd ook dit voorstel aangenomen.
De organisatie van het fameuze Hector Nachttoernooi wil bij het 30e toernooi, dat op 7 juni wordt gehouden, groots uitpakken. Daarvoor werd door Davey van Ommen en Nick Brummelaar een financiële bijdrage in de kosten gevraagd. En die kregen ze.
Tot slot Peter Velderman namens het bestuur, dat een financiële bijdrage vroeg in de kosten voor uitbreiding en verbetering van de lichtinstallatie op het kleine kunstgrasveld. Ook dit kreeg de goedkeuring van de aanwezigen.

Opgeteld kwam evenwel het totaalbedrag van de aanvragen boven het maximaal beschikbare bedrag uit. Daarop werd door alle aanvragers kort overlegd. Zowel het Nachttoernooi als het bestuur waren bereid om het bedrag van hun aanvraag wat te verlagen, zodat uiteindelijk het beschikbare geld precies kon worden verdeeld over de verschillende voorstellen.

Daarna werd er zoals gebruikelijk op de Club van 100 bijeenkomsten nog gezellig gepraat onder het genot van een hapje (o.a. de fameuze loempia’s van Tim Nung) en een drankje.

Mocht iemand nu na het lezen van dit artikel denken, die Club van 100 lijk mij ook wel wat: neem contact op met Cuno Wittrock, Benno Nijenhuis of Gerard Wolterink (als die tenminste niet op Texel zit).