Pupil van de Week Kenji Meerbeek.

Als speler van het nog ongeslagen Hector JO10-2 kwam Kenji Meerbeek naar het Doesgoor om Pupil van de Week te zijn bij de wedstrijd van Hector tegen Manderveen. Dat is natuurlijk een heel goede reden om blij te zijn. Maar als je dan de dag ervoor ook nog gescoord hebt bij je team, dan kan het helemaal niet meer stuk.

Samen met mama, papa, zusje Lina (binnenkort ook Hector voetballer!) oma en opa kwam Kenji vrolijk lachend de kantine binnen.
Zoals gezegd, hij speelt in Hector JO10-2 en dan het liefst als verdediger of middenvelder.  Heel bijzonder is toch wel dat Kenji het voetballen mede heeft geleerd door tegen zijn hond Shila te spelen! Die is kennelijk moeilijk te passeren!
Kenji houdt heel erg van gamen en tekenen. En uiteraard buiten spelen en voetballen.
Zijn favoriete club is Feijenoord, favoriete spelers heeft hij niet echt.

Hij wilde wel met een middenvelder op de foto en dus werd Sascha (ook nog trainer van Kenji) de gelukkige. En dat gaf Sascha zoveel inspiratie dat hij maar liefst drie keer scoorde die middag!
Uiteraard ging Kenji ook nog met meer Hectorianen op de foto, want wie wil zoiets nou niet?
Kenji genoot volop van de opkomst op het veld waarbij hij de wedstrijdbal mocht dragen en op de middenstip leggen.
Bij de toss mocht hij het ronde plaatje dat aan de ene kant wit en de andere kant zwart was, omhoog gooien. En zo mocht Hector, lees Kenji, dus aftrappen.
Met de bal aan de voet richting keeper Manderveen en Kenji schoot toen zorgvuldig in de linkerhoek van de goal. Maar kennelijk zitten er in een kunstgrasveld ook polletjes, want de bal veranderde plotseling van richting en ging net naast. Daarom kreeg hij van de scheidsrechter een herkansing. En toen schoot Kenji heel slim in de rechterhoek en liet hij de keeper kansloos!
Vervolgens ging hij in de dug out zitten tussen de reserve spelers om de wedstrijd goed te kunnen bekijken. Toen hem in de rust werd gevraagd wat hij er van vond, zei Kenji heel eerlijk: de scheidsrechter maakte wel wat foutjes. Nou Kenji, die mening hadden meer toeschouwers…..
Maar het maakte niks uit, want Hector won met 5-3.