Hector langs Manderveen

Hector heeft vanmiddag de thuiswedstrijd tegen vv Manderveen gewonnen. In een doelpuntrijke wedstrijd werd het 5-3 op sportpark ’t Doesgoor. Oleksandr Nikolaichuk, die als bijnaam Sascha heeft, was de grote man aan Goorse zijde. De Oekraïner maakte drie goals voor de groen witten.

Na 18 minuten kwam Hector op achterstand maar niet veel later was het gelijk na een mooie aanval met een voorzet van Jeroen Heuten die werd binnen geschoten door aanvoerder Wesley Zwoferink. Tien minuten voor rust werd het 1-2 door een hoekschop die in één keer in het doel werd gedraaid. Het werd 2-2 nadat uit een voorzet van Zwoferink, Sascha zijn eerste van de middag kon maken. De 3-2 was er één van grote schoonheid. Sascha kreeg de bal van Zwoferink en krulde de bal op fraaie wijze binnen. Halverwege de tweede helft kwam Hector op 4-2. Yilber Haverslag werd gevloerd in het 16-meter gebied en de toegekende strafschop werd binnen geschoten door Wesley Zwoferink.

Het slotakkoord was voor Sascha die in de slotfase alleen op de goalie van Manderveen door kon lopen na een counter die werd doorgekopt door Arno Katera. Sascha faalde één op één met de doelman niet en bepaalde eindstand op 5-3. Door de zege houdt Hector aansluiting met de top in de vijfde klasse en heeft nu 25 punten uit 13 wedstrijden. Volgende week spelen de groen witten uit bij rode lantaarndrager Zenderen Vooruit.

Bron: Goorsnieuws