Hector VR1 wint nu wel van Twenthe VR1.

In de tweede wedstrijd van Hector na de winterstop moesten we wederom aantreden tegen Twenthe Goor. De vorige wedstrijd eindigde in een 2-1 nederlaag na een cruciale beslissing. Hector was erop gebrand om nu de punten wel te pakken maar begon deze ochtend vooral zeer ontspannen en met veel hilariteit.
De feestcommissie had bedacht dat deze zondag een “allesbehalve tas dag” diende te worden. De voetbalspullen e.d. mocht niet in de gebruikelijke voetbaltas of koffer of zo mee worden genomen. De gekste creaties kwamen voorbij. De spullen werden meegenomen in bijvoorbeeld een winkelmandje, een paraplu, een bench of zelfs een levende kapstok en een trainer die een bh droeg en daaruit zijn wedstrijdbesprekingsverslag tevoorschijn haalde. De winnaars van deze ‘allesbehalve tas dag zondag’ werden Loïs Derking en Indy Leferink.

En dan natuurlijk de wedstrijd nog:
Hector startte goed. De eerste aanval werd onderschept door de keepster van Twenthe. De tweede aanval speelde Tatum Schut Noël Veltman aan. Haar voorzet bereikte Lauren Kamp net niet goed genoeg. Met de punt van de teen kon Lauren de bal richting de goal krijgen maar kon hier geen kracht achter zetten. De derde aanval was een prima aanval over rechts waarbij Noël Indy L aanspeelde en zij vervolgens Lauren alleen voor de keepster zette. Zij scoorde, echter dat was in buitenspelpositie.
Hector bleef aandringen. Een diepe bal van Romy Modders werd net tot corner verwerkt welke niets opleverde. Een vrije trap van Romy werd door de keepster in 2 instanties gered maar gescoord werd er (nog) niet.
De eerste goede aanval van Twenthe was in de 18e minuut waarbij de voorzet, vanaf rechts, achter ging. Niet veel later was er een aanval van Twenthe waarbij het schot voorlangs het doel ging.
In de 24e minuut werd Lauren in de ‘16’ aangespeeld waarbij zij op de enkels werd getikt. Een terechte strafschop werd gegeven die door Noël werd ingeschoten. Waar ze de vorige wist raak te schieten redde de keepster de inzet. De hieruit voortvloeiende cornerbal werd door Indy L voorgezet en bekwaam met links door Tatum Schut binnen gewerkt. De verdiende 1-0 was een feit.
Hierna kregen zowel Twenthe als Hector kansjes maar de grootste was voor Twenthe na een scrimmage voor de goal werd de afvallende bal hoog overgeschoten. Floor plukte ook nog een cornerbal goed uit de lucht maar gescoord werd er dus niet meer zodat met een 1-0 voorsprong werd gerust.

In de rust aangegeven dat het in principe enorm leek op de vorige wedstrijd tegen Twenthe alwaar de Hector dames in de rust ook voor stonden maar dat we nu een ander eindresultaat wilden zien. Er werden nog ‘puntjes op de i gezet’ en de tweede helft kon van start onder slechte weersomstandigheden.
Hector startte ook nu goed en in de 50e minuut was er een prima steekpass op Noël die vanaf rechts Lauren bereikte. Middels een lobje over de keepster bepaalde zij de 2-0 stand. Niet veel later onderschepte Lisa Nijman de bal en speelde Noël aan. Haar schot ging over.
Twenthe liet hierna van zich zien. Een vrije trap ging gevaarlijk voorlangs waarbij gelukkig niemand de bal binnen kon tikken en in de 62e minuut kregen zij de grootste kans. De rechtsbuiten werd door middel van een uitstekende steekpass vrij voor Floor gezet. Floor verkleinde de goal en hierdoor schoot de rechtsbuiten over. De druk hield even aan van Twenthe maar gevaarlijk werden ze niet echt.
Twenthe scoorde in de 69e minuut wel, echter in eigen goal nadat Lisa op rechts prima werd vrijgespeeld. Haar strakke voorzet werd door een Twenthe verdedigster pardoes in eigen goal gewerkt, waardoor de 3-0 op het scorebord kwam te staan.
Hierna had Twenthe weer wat meer initiatief. Hun aanvallen werden goed verdedigd maar in de 82e minuut leidde dat tot een corner. Deze werd in eerste instantie weggewerkt maar dit werd ook weer een corner. Deze werd er in een keer ingedraaid, 3-1.
Twenthe probeerde de aansluitingstreffer te maken. Een schot ging bijvoorbeeld nog voorlangs maar in blessuretijd passte Tatum uitstekend op Lauren. Haar bedoelde voorzet viel pardoes achter in de goal bij de tweede paal waardoor de eindstand werd bepaald op 4-1.
Een terechte overwinning voor de groen-witte dames.

De woman of the match is geworden:
Noël Veltman

De eerstvolgende competitiewedstrijd wordt weer thuis gespeeld.  Op zondag 25 februari is SV Rijssen VR1 de tegenstander. Aanvang 11.00 uur.