Hector VR1, er in gefloten……

De Hector dames moesten de eerste wedstrijd na de winterstop direct aantreden in de stadsderby uit tegen Twenthe Goor.
Hector startte goed en kreeg een mogelijkheid via Indy Leferink die in de ‘16’ haar tegenstander passeerde maar werd weg gebeukt waarin de scheidsrechter niets anders zag dan een schouderduw. Geen penalty dus! En helaas ook geen VAR aanwezig.
Niet veel later werd een verkeerde uittrap van Twenthe door de nieuwe aanwinst Noël Veltman opgevangen. Haar schot was echter voor de keepster.
In de 11e minuut was daar het eerste wapenfeit van Twenthe maar goed uitkomen van Floor Assink voorkwam een doelpunt. De aanval hierop was voor Hector. Er werd door het centrum een een-tweetje opgezet tussen Indy en Tatum Schut. Ook dit schot was voor de keepster, net als een afvallige bal welke door Noël werd geschoten.
In de 20e minuut werd vanaf rechts een vrije trap ingedraaid. Er werd gescoord maar de scheidsrechter had al gefloten voor een overtreding. Een penalty volgde welke door debutant Noël feilloos werd binnengeschoten en zo de verdiend 0-1 aantekende.
Na een goede individuele actie van een Twenthe aanvalster kreeg zij de mogelijkheid om te schieten. Dit schot was echter een prooi voor Floor.
Na een balonderschepping van Tatum werd Lauren Kamp aangespeeld. Ze raakte de bal helaas verkeerd zodat het schot naast ging. Niet veel later zette Hector Twenthe goed onder druk, in paniek werd er een cornerbal weggegeven. Dit leverde niets op.
In minuut 37 kon Twenthe gevaarlijk worden na balverlies op het middenveld. Het schot van de Twenthe middenveldster ging net over. Het laatste wapenfeit in de eerste helft van de goed spelende Hectorformatie was voor Laura Imhoff. Ook haar schot was voor de keepster.

De tweede helft ging Twenthe meer gas geven en speelde fysieker. In de 46e minuut mocht Twenthe een vrije trap vanaf de zijkant nemen. Deze werd door Floor prima uit de lucht geplukt. Niet veel later ging een schot van Twenthe naast waarop Hector hierna de aanval zocht. Laura werd aangespeeld op het middenveld door Loïs Derking. Zij stuurde Noël weg op links en ontving de bal terug. Een terugkerend probleem was dat ook dit schot voor de keepster was.
Indy probeerde het ook met een schot maar dat belandde aan de verkeerde kant van de paal. In de 53e minuut was het bijna raak voor Hector. Lauren werd diep gespeeld op rechts, omspeelde de keepster, de bal rolde langzaam richting de goal maar de laatste man kon redding brengen. Na een onderschepping op het middenveld van Tatum werd Lauren weer in stelling gebracht. Haar schot ging net naast.
Die tweede goal wou maar niet vallen en Twenthe probeerde ook meer en meer invloed op de wedstrijd te krijgen. Na een aanval van Twenthe kregen zij een cornerbal mee. Deze werd door Floor uit de lucht geplukt en zij bediende Mairée Olydam. Na een individuele actie ging haar schot over.
Twenthe kreeg meer grip op de wedstrijd en na een aanval oordeelde Floor de bal verkeerd waardoor het een corner werd. Een afvallige bal hieruit voortvloeiend werd naast geschoten. In de 72e minuut voorkwam Floor met een prima redding de gelijkmaker na een één tegen één situatie. Niet veel later werd er een afvallige bal naast geschoten.
Maar in de 75e minuut was het wel raak. Een strafschop werd terecht gegeven en feilloos binnengeschoten, al zat Floor in de goede hoek. 1-1
In de 79e minuut werd een goede aanval van Hector onderbroken. Een counter volgde van Twenthe. De rechtsbuiten werd aangespeeld die passte de bal net voor de uitkomende Floor richting de spits die in overduidelijke buitenspelpositie de 2-1 binnentikte. De grensrechter van Hector vlagde terecht, maar werd door de scheidsrechter in zijn hemd gezet door de zuivere buitenspel goal goed te keuren.
Het begrip “thuisfluiter” blijkt nog steeds werkelijkheid te zijn…..
Gestreden werd er hierna door beide ploegen voor een goed resultaat maar gescoord werd er niet meer zodat de bewuste scheidsrechterlijke dwaling toch een enorme impact had op de einduitslag.

De woman of the match is geworden:

Esmee Krul

De eerstvolgende competitiewedstrijd wordt gespeeld op zondag 18 februari met een thuiswedstrijd tegen ……. Twenthe VR1. Aanvang 11.00 uur.