Onnodige nederlaag Hector VR1

De Hector dames moesten vandaag in en tegen Eibergen spelen. Deze ploeg had voorafgaande aan het duel drie punten minder.
Met een gehavende selectie door blessures en ziektes en de vierde keepster in de opstelling, werd aangevangen op deze winderige, waterkoude zondagmiddag.
Hector begon beter aan de wedstrijd dan Eibergen en dat leverde een paar kansjes op. Een schot van Laura Imhoff werd door de keepster gered, een inzet van Loïs Derking na een cornerbal werd ook niet tot doelpunt getransformeerd en een schot van Indy Leferink verdween over het doel.
In de 9e minuut was het aan de andere kant wel raak na een misverstand in de verdediging waarvan de rechtsbuiten profiteerde en de 1-0 scoorde.
Direct vanaf de aftrap werd Indy aangespeeld die op haar beurt Laura wist te vinden. Die scoorde in de verre hoek, 1-1. Na de gelijkmaker was het Eibergen dat een afvallige bal naast schoot. Voetballend gezien werd het er niet beter op. Hotsenknotsenvoetbal waarbij Hector wel meer mogelijkheden kreeg dan Eibergen middels schoten van o.a. Romy Leeftink die wel heel veel pech had dat de bal via onderkant lat tegen de paal belandde maar uiteindelijk niet over de doellijn ging. Er waren verder nog schoten van Nikky Schut, Lisanne Gelen, Laura, Indy L, Tatum en Indy Bril. Ook Eibergen probeerde het wel eens maar stand-in Lisa verwerkte de ballen goed. Met een gelijke stand van 1-1 werd er dus gerust.

Hector begon weer wat beter aan de tweede helft dan Eibergen. Na een cornerbal die net werd aangeraakt door een Eibergen verdediger en net niet bij de tweede paal binnenviel, mocht Hector weer een cornerbal nemen. De hieruit voortvloeiende afvallige bal werd door Laura naast geschoten.
Niet lang hierna veroverde Danique Krul de bal op het middenveld en speelde Nikky in. Zij wou een steekpass geven maar werd tegengehouden door een Eibergen verdedigster. De bal kwam voor de voeten bij Nikky die van afstand de bal onder de lat deponeerde en de 1-2 aantekende in de 50e minuut.
Helaas was het 5 minuten later alweer gelijk. Balverlies op de middenlijn leidde een aanval in waarbij de rechtsbuiten van afstand de 2-2 kon scoren.
Het hotsenknotsenvoetbal hield aan met veel middenveld voetbal. Hector werd in de 65e minuut gevaarlijk. Een prima aanval werd opgezet door het centrum. Na een individuele actie van Indy werd haar voorzet just in time onderschept. Na de cornerbal welke dit opleverde, werd de rebound op de lat geschoten. Wederom pech met de lat aan Hector zijde.
Daar waar Hector pech had met de lat en paal had Eibergen wel de mazzel dat na een voorzet de kopbal op de lat kwam, de rebound werd op de paal gekopt maar de tweede rebound hierna werd wel binnen gewerkt in de 68e minuut zodat de stand 3-2 werd.
Kort hierop zetten Niky en Indy een goede aanval over rechts op en de voorzet vanaf de achterlijn kon net niet binnen worden getikt. Schoten van Laura en Indy brachten niet het gewenste resultaat. Hector nam meer en meer risico’s en na een counter van Eibergen kregen zij een corner te nemen. Uit de kluts voor de goal werd de bal binnen gewerkt door een Eibergen speelster en zij tekende de 4-2 aan in de 87e minuut.
Er werden nog meer risico’s genomen maar verder dan een schot in het zijnet kwam Hector niet. Eibergen scoorde ver in blessuretijd nog wel weer uit een kluts na een cornerbal zodat de einduitslag 5-2 werd. Een onnodige en geflatteerde nederlaag.

De woman of the match is geworden: Loïs Derking

De dames komen voor de winterstop niet meer in actie. Tijdens de winterstop zijn er activiteiten geregeld door de feestcommissie en dienen ze de eer hoog te houden tijdens de playbackshow op zondag 14 januari.
De competitie wordt weer begonnen op zondag 21 januari met een thuiswedstrijd tegen DEO VR1.