Pupil van de Week Wiebe ten Tije.

Normaliter wordt aan de Pupil van de Week gevraagd om tegen 13.15 aanwezig te zijn. Maar ja, dan moet je wel heel erg lang wachten op zo’n toch al spannende zondagmiddag. Dus was Wiebe ten Tije al ruim een half uur eerder aanwezig! En oh, wat duurt vervolgens zo’n half uur wachten in de kantine dan weer lang. Maar toen Wiebe dan eindelijk in het jeugdhonk zat, samen met mama, papa, zus Jet, 2 oma’s en 2 opa’s, toen kwam hij een beetje tot rust.

Wiebe speelt in Hector JO10-1 op rechtsachter. Gaat natuurlijk als het kan wel mee naar voren en pikt dan af en toe een doelpuntje mee.
Zijn vrije tijd vult hij voornamelijk met voetballen en gamen.
Favoriete voetbalclubs heeft Wiebe ook: Hector, FC Twente en Paris Saint Germain. En een indrukwekkend rijtje met favoriete voetballers: Lionel Messi, Cristiano Ronaldo en Raùl Jimenez. Maar dan wel die van Hector!
Dan is het dus ook niet moeilijk te raden met wie Wiebe op de foto wilde gaan…..

Op het veld aangekomen wilde Wiebe ook graag met de leider van Hector 1 op de foto. En laat die leider nou toevallig dezelfde achternaam hebben als Wiebe! Na een rondje kennismaken met meer Hector bobo’s ging Wiebe richting scheidsrechter. Daar kon hij meeluisteren met de instructies voor de assistent scheidsrechters. Vervolgens ging Wiebe mee naar de kleedkamers van de spelers voor de spelerspas controle.
De opkomst op het veld was een belevenis op zich. Vuurwerk buiten het terrein, maar duidelijk zichtbaar op het veld. Vlaggende medespelers van verschillende Hector jeugdteams, Wiebe vond het geweldig. En heel veel publiek.
Bij de toss mocht Wiebe aan de aanvoerder van Twenthe vragen of hij kop of munt wilde hebben en gooide hij het muntje op.
Natuurlijk nog een elftalfoto met Wiebe prominent in het midden, want daarvoor ben je immers Pupil van de Week!
Ja, en toen kwam zoals bij iedere Pupil van de Week het grote moment: aftrappen, dit keer weer met Wesley Zwoferink en dan richting Twenthe keeper. Wiebe liep rustig op hem af, keek even waar de keeper stond en schoof vervolgens de bal met uiterste precisie langs de keeper de goal in. Appeltje eitje dus voor Wiebe.
Hector zag kans zelfs twee keer te scoren tegen die keeper en stond met 2-0 voor toen de wedstrijd helaas gestaakt werd.
Wiebe heeft veel van de wedstrijd bekeken vanuit de dug out, lekker warm onder een dekentje.
En toen hij ’s avonds heel voldaan onder de dekens kroop, had Wiebe een duidelijke conclusie: “dit was de mooiste dag van mijn leven”!