Pupil van de Week Boaz Ruumpol

Hij had de dagen afgeteld, en eindelijk was het zondag! De dag waarop Boaz Ruumpol Pupil van de Week zou zijn bij Hector. En nog wel bij de belangrijke wedstrijd tegen Diepenheim.
Boaz kwam samen met mama, papa, oma en opa. Natuurlijk was hij veel te vroeg op het Doesgoor, maar hij kon echt niet langer wachten!
Hij speelt in Hector JO10-1 en is daar de keeper. Als voetballer begonnen is hij op een bepaald moment in de goal terechtgekomen. En als je keepen leuk vindt en ook nog goed kunt, ja dan is het duidelijk.
Boaz heeft de nodige hobby’s naast uiteraard voetballen. Vissen, crossfietsen, Fifa 24 spelen. En heel bijzonder: Boaz maakt zelf getekende voetbalplaatjes! Zo had hij Hector speler Tim Bannink ook vastgelegd. En het leek sprekend!
Zijn favoriete voetbalclub is FC Twente en hij heeft een hele serie favoriete spelers: Lars Unnerstall, Sem Steijn, Lionel Messi, Kilan MBappe, Neymar en Erling Haaland.
Boaz wilde graag op de foto met Arno Katera en collega keeper Koen Eekhout.
Op het veld ging hij ook nog op de foto met grensrechter Jan Oolbekkink, leider en zijn vroegere trainer Marthijn ten Tije en trainer Marco Botterblom.

Bij de scheidsrechter gekomen was het eerste wat Boaz deed hem twee repen Hector chocolade geven. Daar was de scheids erg blij mee. Als dank kreeg Boaz van de scheidsrechter een rode en een gele kaart. Maar wel heel bijzondere, speciaal voor Pupillen van de Week. Boaz ging samen met de scheids in de kleedkamers de spelerspassen van de teams controleren. En vervolgens ging hij voorop bij de opkomst op het veld. De toss werd ook door Boaz uitgevoerd: aan de aanvoerder van Diepenheim vragen of hij kop of munt wilde en vervolgens mocht Boaz ook de munt opgooien.
En of het nog niet genoeg was: ook nog een teamfoto van Hector, inclusief Boaz uiteraard.

Toen de aftrap en de run met de bal aan de voet richting keeper van Diepenheim. Bij de keeper gekomen maakte Boaz een schijnbeweging en passeerde de keeper alsof hij er niet stond. En  toen, ai ai, toen gleed Boaz uit op het natte veld en schoot hij de bal naast. Kan gebeuren. Maar het heeft Boaz zijn humeur de rest van die dag niet verpest. Hij ging met heel veel plezier de hele eerste helft in de Hector dug out zitten om de spelers aan te moedigen.
Dat had evenwel niet veel effect want Hector had zijn dag niet en verloor de wedstrijd met 2-4.