Cupfighters Hector JO15-1 weer door in de beker.

Een prestatie van formaat van de spelers van Hector JO15-1. Zij plaatsten zich dinsdagavond ten koste van Excelsior’31 JO15-5 voor de derde ronde van het regionale bekertoernooi.
Nadat de winst in de poulefase was binnen gehaald, was de ploeg uit Rijssen, ongeslagen in de eigen poule, op ’t Doesgoor de tegenstander in de eerste knock out-ronde.
Hector liet vanaf minuut één zien dat er niks te halen viel voor de verbouwereerde tegenstanders die in de eerste helft van het kastje naar de muur werden getikt. Al na twee minuten was het raak toen Kjeld Schollink een hoekschop in één keer in de goal draaide: 1-0. Vlak daarna maakte Siem Fitsum de 2-0 én de 3-0. De 4-0 kwam op naam van aanvoerder Mathijs ‘Matti’ Schabbink die de bal van net buiten het 16-meter gebied zuiver en hard binnen schoot. Nog voor rust werd het 5-0 door een goal van Stuart Kamp.

In de tweede helft gaf Hector de opponent meer ruimte maar kwam toch op 6-0 en 7-0 door twee treffers van de rappe spits Xem Bruins. Daarna kwam Excelsior vaker op de helft van Hector, dat de teugels liet vieren, en wist nog drie keer te scoren. Het slotakkoord was voor de man die het bal opende. Kjeld Schollink bepaalde de eindstand op 8-3.
Door de overwinning zit Hector JO15-1 bij de laatste 20 teams in deze categorie in Oost Nederland waarin het uit kan komen tegen clubs uit Lelystad, Nijmegen, Apeldoorn, Zwolle, Malden, Ede en Vaassen. Uit de meer nabije regio zitten Rigtersbleek en de Tubanters uit Enschede, Voorwaarts Vriezenveensewijk, Haarle, Marienberg en Vios Beltrum nog in het bekertoernooi.
Later wordt bekend wat de volgende tegenstander is en wanneer de volgende ronde zal worden afgewerkt.