Duur puntenverlies Hector in Langeveen

Hector heeft slechts een punt overgehouden aan het uitduel met laagvlieger Langeveen. In het kerkdorp eindigde zoals het begon: 0-0. Hector was van meet af aan de bovenliggende partij en constant op de helft van de tegenstander te vinden.

Langeveen had echter een ‘dubbeldekker’ geparkeerd voor het eigen doel en daar was nauwelijks door te komen. Na een kwartier was het wel raak maar een zuivere goal van Hector werd afgekeurd. Een prachtige vrije trap van Wesley Zwoferink belandde via de lat duidelijk achter de lijn maar dat werd als enige door de dienstdoende arbiter niet gezien.

In de tweede helft hetzelfde spelbeeld waarin Hector weer weinig wist te creëren. De thuisploeg vond een punt duidelijk voldoende en verhief tijdrekken in het laatste deel van de wedstrijd tot kunst waardoor het spel heel vaak stil lag. Dat kwam de aanvalsdrift van Hector ook niet ten goede dat dan ook niet meer tot scoren kwam.

Hector is nog wel koploper in de vijfde klasse A met nu 16 punten uit 7 wedstrijden maar weet Twenthe met een punt én een wedstrijd minder, vlak achter zich. Volgende week spelen de groen witten thuis tegen Diepenheim.