Hector VR1 niet opgewassen tegen de koploper.

De Hector dames traden afgelopen zondag in vergelijking met vorige week laat aan tegen de koploper SDC’12 VR1 uit Denekamp.
Na een lange reis begonnen de Hector dames sterk aan de wedstrijd. Hector zette de tegenstander meteen onder druk, met vlot lopende combinaties, goede steekpasses van o.a. Laura Imhoff en Tatum Schut. Het was alleen jammer dat we iets te scherp waren en vaak net buitenspel stonden.
Na 20 minuten begon Hector weer aan een goede aanval en toen kwam de steekpass op Laura van Indy Leferink. Op het juiste moment en Laura werkte met een lob over de keeper bekwaam af. Hector kreeg nog wel een paar kansjes, wat niet resulteerde in doelpunten.
Het tweede deel van de eerste helft kreeg SDC steeds meer grip op de wedstrijd. Ondanks dat speelde Hector nog wel goed mee, en er zaten nog wel een paar goede combinaties bij, maar de druk werd steeds groter.
Verdedigend speelde Hector toen best wel goed en iedereen werkte hard. Ze hielpen en corrigeerden elkaar waar het nodig was. Het was jammer dat vlak voor rust SDC een goede aanval via de rechterkant kon opzetten. De verdedigsters waren net iets te laat om een voorzet te blokken en de bal werd goed voorgezet. De linksbuiten tikte de bal net voor onze verdedigster in het doel. 1-1 misschien wel terecht, maar zo kort voor rust is jammer.

De tweede helft voerde SDC de druk op, maar vlak na rust kregen de Hector dames een corner. Deze werd voorgezet door Laura en de tegenstander kon de bal niet goed uitverdedigen. De bal kwam voor de voeten van Nikky Schut en zij werkte beheerst af, 1-2.
We konden niet lang genieten van de voorsprong want de aanval erop scoorde SDC. De rechtshalf van SDC zette, na een goede actie, de bal voor, precies op maat voor een inlopende speelster en zij werkte bekwaam af. En vrij snel erna kwam SDC weer met een aanval. Nu door het midden. Een speelster van SDC kreeg de bal aangespeeld op onze 16 meter, en helaas voor ons gleed Floor Assink uit en zodoende kon deze speler de bal als het ware in een leeg doel over Floor heen schieten. Vijf minuten later kwam SDC met een goede aanval en een voorzet op maat ook nog op 4 -2.
Hector moest in de eerste helft al snel wisselen door 2 uitvallers en in de tweede helft viel Floor ook nog eens uit.
De druk van SDC was de tweede vrij groot, hierdoor liepen ook heel veel spelers op de laatste benen. Op basis van de tweede helft was de overwinning terecht voor SDC.
Vooral de eerste helft hebben de dames van Hector een hele goede wedstrijd gespeeld, de tweede helft hebben we eigenlijk hoofdzakelijk verdedigd. Vanuit het kader vooral complimenten over de eerste helft en als team hebben ze de hele wedstrijd gevochten voor een goed resultaat.
Er waren ook nog de complimenten van de leiding van SDC. In hun ogen was Hector de beste tegenstander waar ze tegen gespeeld hadden. Helaas leverde dit geen punten op maar laat dit vertrouwen geven voor de komende wedstrijden en dan de punten pakken.

De woman of the match is geworden:
FLOOR ASSINK

Zondag 12 november komen de dames weer in actie. Hector VR1 speelt dan thuis tegen Twickel VR2 om 11.00 uur.