Pupil van de Week Milan ten Asbroek

Het mocht dan wel koud en regenachtig zijn op deze speciale zondagmiddag, voor Milan ten Asbroek maakte dat niks uit. Hij was duidelijk het zonnetje van de dag op het Doesgoor. Want hij was de Pupil van de Week bij de wedstrijd van Hector tegen Phenix.

Mama en broertje Levi, twee oma’s en Marjolein waren ook aanwezig om Milan te zien op het groene veld.
Hij speelt zijn wedstrijden in het team Hector JO10-2 en meestal links in de verdediging. Maar zo af en toe gaat hij mee naar voren en scoort hij ook. De moderne verdediger dus. Zeg maar de Gijs Smal van Hector JO10-2. De dag ervoor had zijn team in een bloedstollende wedstrijd met 7-6 gewonnen!
Milan heeft als hobby’s voetballen op het schoolplein, gamen en vooral bouwen met Lego.
Zijn favoriete voetbalclub is FC Twente, zijn favoriete voetballer Tim Bannink! Prima keus Milan! Maar ook Cristiano Ronaldo mag zich in Milans belangstelling verheugen.
Het laat zich raden met wie Milan op de foto wilde: Tim Bannink dus. En met zijn tweede trainer/coach Kayin Geubel.

Buiten op het veld stond de Hector leiding bijna in de rij om met Milan op de foto te kunnen gaan: trainer Marco en de elftalbegeleiders Henry en Marthijn.
Bij de ontmoeting met de scheidsrechter kreeg deze van Milan een echte reep Hector chocolade!

De opkomst van de beide teams met uiteraard Milan voorop was nog eens extra leuk omdat een aantal teamgenoten van hem als vlaggenzwaaiers aanwezig waren.
Voorstellen aan het publiek, de toss en het onderling handen geven van de spelers, Milan deed overal aan mee. En na een hele lieve knuffel van de scheidsrechter uiteraard de aftrap, dit keer samen met de midvoor van Phenix. Direct een tegenstander voorbij met een panna en daar ging hij richting keeper van Phenix. En je wilt het geloven of niet, maar ook die keeper werd middels een panna gepasseerd!! Haarzuiver ging de bal net naast de paal in het doel. Die keeper was vervolgens zo gedemotiveerd dat hij maar liefst 9 tegendoelpunten om de oren kreeg! En zo won Hector met 9-0.