Hector VR1 kansloos.

De Hector dames traden afgelopen zondag vroegtijdig aan tegen Neede VR2.
De wedstrijd werd van 11.00 uur naar 09.00 uur verplaatst i.v.m. de wedstrijd FC Twente – Feyenoord, met dank aan Neede die meewerkten aan het vervroegen van de wedstrijd.
De dag begon goed met een heerlijk ontbijtje verzorgd door de feestcommissie. De wedstrijd daarentegen werd zeer zeker niet goed aangevangen. In de eerste vier minuten al 3 kansen voor Neede waarbij het de derde keer raak was. Dit na een foutieve inspeelbal op het middenveld.
Door dit offensief werden de Hectordames nog niet wakker geschud, want na 12 minuten was het wederom Neede die via hun linksbuiten kon scoren.
Na deze treffer leek het erop dat Hector meer in de wedstrijd kwam. Na een cornerbal kwam de bal voor de voeten bij Lisa Nijman. Haar inzet werd echter van de lijn gehaald en in het vervolg van deze actie werd een schot van Indy Leferink geblokt.
In de 17e minuut was het echter wel raak. Een goede corner van Indy Leferink werd pardoes door een Neede speelster tegen de touwen gewerkt zodat de stand 1-2 werd. Hector drong wel iets aan maar kon geen vuist maken. Neede kreeg nog een goede mogelijkheid maar Floor Assink redde bekwaam. In de 29e minuut moest ze toch capituleren na een aanval door het centrum, afgesloten met een prima schot dat de 1-3 betekende. Na een snelle counter werd het voor rust zelfs nog 1-4 waarna de kleedkamers werden opgezocht.

Na de rust werd het voetbal er niet beter op. Ook van Neede kant niet en was er veel middenveld voetbal. Er werden weinig kansen gecreëerd en er werd rommelig gevoetbald.
Na 59 minuten werd er wel een goede aanval door Neede opgezet over rechts. De bal werd ingespeeld en teruggelegd en goed ingeschoten, waar invalkeepster Marli Klarenbeek geen antwoord op had: 1-5.
Zowel blessures voor Neede en veel meer voor Hector (er was geen fitte wisselspeelster meer over) waren helaas ook aanwezig in deze pot voetbal. Gescoord werd er niet meer en Neede keerde met een dik verdiende overwinning huiswaarts.

De woman of the match is geworden:
TATUM SCHUT

Zondag 5 november komen de dames weer in actie. Ze spelen dan uit bij de koploper. Het nog ongeslagen SDC’12 VR1 om 12.30 uur.