Pupil van de Week Alec Oltwater

Bij de eerste wedstrijd van het nieuwe seizoen voor Hector tegen La Première mocht Alec Oltwater de Pupil van de Week zijn. Natuurlijk vond Alec dat wel spannend, maar ja, wie niet?

Samen met mama, papa (leider van het team van Alec), zus Jill en oma Benjamins kwam Alec op een mooie oktobermiddag naar het Doesgoor.
Alec speelt in Hector JO10-2 en is daar keeper. De dag ervoor had hij een spannende wedstrijd gehad die helaas met 10-6 was verloren. Ondanks een groot aantal fraaie reddingen van Alec.
Zijn hobby’s zijn spelen op de Playstation, gamen op de Ipad en uiteraard voetballen. Ook gaat Alec naar de sportschool. Dan zullen zijn keepersarmen nog wel sterker worden dan ze nu al zijn.
Alec’s favoriete voetbalclub is Ajax (ondanks alles) en Cristiano Ronaldo zijn favoriete speler.
Hij wilde uiteraard op de foto met zijn collega uit Hector 1, Koen Eekhout. En met de tweede keeper Kayin, die ook zijn coach is bij Hector JO10-2. En ook nog met de elftalleider van Hector tevens oom van Alec,  Marthijn ten Tije.
Op het veld ging Alec natuurlijk op de foto met de nieuwe trainer van Hector, Marco Botterblom. Die vond het best spannend om voor de eerste keer met een Hector Pupil van de Week op de foto te gaan.
En tot slot ging Alec op de foto met de scheidsrechter. Vervolgens de spelers ophalen en dan het veld op. Tussen een haag van vlaggende Hector jeugdspelers door.
Bij de toss mocht Alec het muntje omhoog gooien en vervolgens kwam de aftrap. Die deed hij samen met Wesly Zwoferink, de Hector spits. Hij ging richting de keeper van La Première, omspeelde hem en schoot op doel. Tergend langzaam rolde de bal richting achterlijn en leek net naast te gaan. Maar de scheidsrechter besliste dat de bal nog in was en zo kreeg Alec een tweede kans en toen ging de bal er wel in!
Dat goede voorbeeld deed Hector hem drie keer na en won de wedstrijd met 3-1!