Hector tegen Twenthe in beeld.

De stadsderby tegen Twenthe, waar al lang naar uitgekeken was, eindigde voor Hector in een deceptie.
Het grote spandoek was gerepareerd en in ere hersteld achter het doel, de bal werd gesponsord door Anneke Naafs, Pupil van d Week Siem Lansink liet zien hoe er gescoord moet worden tegen Twenthe en er was veel, heel veel publiek. Kortom, aan alle voorwaarden voor een leuke middag was voldaan.
Na een spectaculaire opkomst met vuurwerk en veel groene en rode rook ontspon zich een duel waarin hard gestreden werd om iedere bal. Over de gehele wedstrijd gezien was Twenthe de betere ploeg, kreeg ook de nodige kansen maar bij Hector stond ene Koen Eekhout in de goal….. Geweldig wat Koen ook deze wedstrijd weer liet zien.
Hector kreeg natuurlijk ook enkele kansen, maar die konden helaas niet benut worden.
Bepalend voor de wedstrijd, zeker aan Hector kant, was ongetwijfeld het uitvallen van Wesley Zwoferink. Na onbesuisd inkomen van Twenthe keeper Bas Zweers, met een fikse botsing als gevolg, moest Wesley naar het ziekenhuis worden gebracht om een forse hoofdwond te laten behandelen.
Ook Twenthe keeper Bas Zweers kon de wedstrijd niet vervolgen.
Toen vrijwel iedereen zich al had verzoend met een 0-0, scoorde Twenthe toch nog in de 93e minuut. Een voorzet van rechts werd ongelukkig in eigen doel gegleden.

Vreugde bij Twenthe, grote teleurstelling bij Hector. Door deze nederlaag worden de laatste drie wedstrijden nog ongemeen spannend voor de mannen van Jordy Drenth. Hector staat nu nog op een veilige zevende plaats, maar heeft nog uitwedstrijden tegen Hoeve Vooruit op 23 april (helaas nog zonder Wesley Zwoferink) en directe concurrent Eibergen (op 14 mei) op het programma staan. De laatste wedstrijd van het seizoen is op 21 mei thuis tegen Neede, dat dan mogelijk al gedegradeerd kan zijn.

Onderstaand de prachtige foto’s die onze huisfotograaf Danny Bannink heeft gemaakt.