Hector VR1 toont veerkracht.

Nadat vorige week ongelukkig werd verloren van Twenthe Goor moesten de dames nu de topper spelen uit tegen Enter. Een ploeg die sowieso volgend seizoen een klasse hoger wil gaan spelen. Ook al zullen ze geen kampioen worden.
Net als vorige week tegen Twenthe VR2 kregen we in de beginfase al twee goals tegen. De Hector dames waren niet scherp genoeg aan de wedstrijd begonnen.
Bij de eerste goal werd de bal via een aanval op rechts voor de goal gebracht en via een scrimmage bij ons in de 16 meter gebracht. Hierbij kwam de bal voor de voeten van een Enter speelster die van dichtbij de 1 – 0 kon maken. De 2 – 0 kwam tot stand door een goede actie van de rechtsbuiten van Enter en haar voorzet was op maat voor haar teamgenoot. Zij kopte de bal keurig in.
Vanaf dat moment gingen de Hector dames meer duels winnen en gingen ook nog eens goed voetballen. Er zaten goede en mooie aanvallen bij. Dit leidde tot de 2-1 van Mairée Olydam. De aanval ging over verschillende personen en kwam uiteindelijk bij Laura Imhoff en zij stuurde Indy Leferink weg. Zij gaf een goede pass op Mairée die vervolgens goed afwerkte vanaf de 16 meter.
Daarna domineerde Hector de wedstrijd met enkele leuke aanvallen en kregen nog een paar kansjes via Indy L, Nikky, Mairée en Laura.
De verdiende 2-2 viel letterlijk uit de lucht. Laura verraste met een hoog afstand schot de keeper van Enter. De bal viel precies onder de lat.
Helaas kwam Enter voor rust toch nog op 3-2. Deze goal voor Enter kwam voort uit een corner. De bal werd perfect voorgezet en de bal werd goed binnengekopt door een Enter speelster.
Op de eerste 10 à15 minuten na was het kader tevreden over het spel, ondanks de drie tegendoelpunten. Het was een goede eerste helft van Hector, leuk en bij vlagen heel goed.

De tweede helft begon Hector sterk en zette Enter onder druk en dit leidde voor ons tot de 3-3 van Indy L. Zij reageerde alert op een miscommunicatie tussen de keepster en de laatste vrouw van Enter en schoof de 3-3 binnen. Hierna ontstond veel middenveld voetbal waarbij over en weer niet veel kansen werden gecreëerd.
De laatste 25 minuten zette Enter Hector onder druk en kregen ook een paar kansen. Maar daoor goed verdedigingswerk van Hectorzijde en een paar goede reddingen van Floor Assink kwam Enter niet tot scoren.
Hector toonde zich zeer strijdbaar ondanks de vele lichte pijntjes. Het werkte kei- en keihard met elkaar en streden om iedere meter om dit gelijkspel tot het eind vol te houden. En dat is gelukt.
Eindstand in deze topper 3-3 welke werd gevierd als overwinning. Hector heeft enorme veerkracht getoond en als eenheid gepresteerd. Een compliment waard.
De tussenstand op dit moment laat zien dat Hector op de 2e plaats staat, met 6 punten achterstand op Sp. Rijssen VR1 maar wel met 2 wedstrijden minder gespeeld.
Tweede Paasdag komen de dames van SV Hector weer in actie. Ze spelen dan om 11.45 uur uit tegen Eilermark. Een ploeg die uit geen punten heeft gepakt maar thuis al hun punten heeft gescoord. Een zware dobber dus.