Hector doet het weer!

Opnieuw heeft Hector een knappe zege geboekt. Waar in de uitwedstrijd nog kansloos met 6-0 werd verloren van BSC/Unisson, was Hector vandaag de terechte winnaar.
De opkomst van de beide teams was door een haag van vlaggende jeugdspelers van zowel Hector als BSC/Unisson. Een prachtig initiatief!

In de eerste helft was Hector duidelijk beter. Er werden ook kansen gecreëerd en het was zoals vaker het duo Wesley Zwoferink/Raùl Jimenez dat elkaar wist te vinden. Dat leverde in de 30e minuut de dik verdiende 1-0 op toen Wesley Raùl na goed doorzetten bediende en laatstgenoemde de 1-0 liet aantekenen.
Twee vrije trappen net buiten de 16 konden door Wesley niet worden omgezet in doelpunten, Tim Bannink raakte nog de paal en er was enige commotie toen een Hector speler binnen de 16 meter duidelijk onderuit werd gehaald, maar de terechte penalty bleef uit.
In de tweede helft werd het allemaal wat minder aantrekkelijk. De ploegen bleken aan elkaar gewaagd, de keepers werden nauwelijks op de proef gesteld.
Met ruim 8 minuten blessuretijd maakte de scheidsrechter er nog een razend spannende slotfase van, maar Hector bleef relatief eenvoudig overeind.

Door deze uitslag wist Hector zich op de 6e plaats te handhaven, al blijft de afstand tot de gevaarlijke 8e plaats maar minimaal met 3 punten voorsprong.
Zondag a.s. wacht de uiterst zware uitwedstijd tegen de aanstaande kampioen Delden. Aanvang is om 14.30 uur.