Degelijke overwinning Hector VR1.

De tweede wedstrijd na de winterstop werd nu pas gespeeld. De dames van Hector moesten naar Delden om de wedstrijd af te werken tegen SVO Twickel VR2.

In de bespreking had het kader de balans opgesomd van de drie eerder gespeelde wedstrijden. Deze was in het voordeel van Twickel. Die hadden er twee gewonnen en Hector één.
Het kader had de dames ook gewaarschuwd voor het overrompelings-offensief van Twickel, maar Hector was de ploeg die deze tactiek toepaste. Vanaf de aftrap werd er opgebouwd en via Tatum Schut werd Lauren Kamp aangespeeld op rechts, hierop trok ze naar binnen en schoot met links. Helaas zat hier geen kracht achter.
Na een goede 5 minuten werd de bal veroverd op het middenveld door Tess Eelderink. Hierna volgde een één-tweetje in de as van het veld waarna de bal werd ingespeeld op de opkomende Tatum die de bal in één keer voorgaf. Mairée Olydam probeerde achter haar standbeen langs te scoren maar de bal kwam tegen de keepster aan. De afvallende bal kwam bij Lauren voor de voeten die de 0-1 kon aantekenen.
In de 9e minuut was het weer raak voor Hector. Na balverovering van Lynn Hartgring werd goed gebruik gemaakt van de ruimte achter de verdediging. Lynn stuurde Mairée de diepte in en alleen voor de keepster scoorde zij de 0-2.
Een paar minuten later werd de verdediging van Twickel weer open gespeeld na een een-tweetje tussen Lauren en Indy Leferink. Indy schoot oog in oog met de keepster tegen haar aan. Weer twee minuten later leed Twickel balverlies waardoor Indy wederom alleen voor de keepster kwam te staan. Haar inzet ging net naast de verkeerde kant van de paal.
Hierna pakte Twickel meer het initiatief. Het eerste wapenfeit was in de 16e minuut toen de rechtsbuiten een schot loste maar Floor Assink kon de niet al te hard geschoten bal opvangen. Niet veel later ging er een afstandsschot van Twickel naast en in de 23e minuut schoot Twickel na een goede aanval voorlangs.
Na een half uur spelen herpakte Hector zich enigszins. In de 32e minuut leidde dit weer tot een grote kans nadat Mairée en Indy door het centrum, via een een-tweetje, Indy alleen voor de keepster kwam en de uitvoering net als haar vorige kans was. Net naast dus.
Na 39 minuten voetballen was het uiteindelijk wel raak voor Indy. Lynn veroverde de bal en speelde Lauren op rechts prima aan. Na en goede actie kwam er ook een goede voorzet die Indy in één keer in de verre hoek plaatste en zo de 0-3 aantekende. Dit was tevens de ruststand omdat Twickel na een aanval over rechts nog naast schoot.

In de rust werd de dames door het kader op de terugval gewezen en dat ze direct weer scherp vanaf de aftrap moesten zijn. Dit gebeurde ook en de eerste kans was dan ook voor Hector. Na een aanval over rechts via Lynn en Lauren werd Nikky Schut aangespeeld. Haar schot leek er wel op dat ze tegen de Oostenrijkse berg schoot, waar ze zich de laatste tijd op de ski’s en bij de après-ski had opgehouden. Oftewel, het schot had niet de kracht om de keepster te verschalken.
Na 50 minuten spelen werd er door Hector een cornerbal weggegeven. Dat was in voorgaande wedstrijden een sterk wapen van Twickel maar deze corner leverde niets op want Floor plukte de bal uit de lucht.
In de tweede helft was het meer ‘middenveldvoetbal’ en werden er weinig kansen gecreëerd. In de 60e minuut kreeg Mairée de bal voor haar voeten en schoot daarna helaas voorlangs. Na 70 minuten spelen werd door goed druk te zetten de bal veroverd door Lauren. Na een een-tweetje door het centrum met Indy kwam Lauren alleen voor de keepster en ze maakte het bekwaam af, 0-4.
Hierna kreeg Twickel een paar mogelijkheden om van afstand aan te leggen maar een schot vanaf links was voor Floor en een schot vanuit het midden ging net naast. Mairée kreeg nog een mogelijkheid maar haar inzet was te zwak om te kunnen scoren.
Het slotakkoord was voor Twickel dat de eer redde met een doelpunt. Nadat een goede aanval van Twickel over rechts dreigde mis te lopen omdat de bal voorlangs zou gaan, kwam de linksbuiten in balbezit waarna en nieuwe aanval werd opgezet. Een schot hier opvolgend ging via de vingertoppen van Floor de goal in. De eindstand werd 1-4.

Zondag 26 maart spelen de dames weer een thuiswedstrijd en wel tegen buurtgenoot Twenthe VR2.
De aanvangstijd is 11.00 uur.