Hector sluit het jaar heel goed af.

Het was een echte zes punten wedstrijd tegen Eibergen. Hector begon met één punt voorsprong op Eibergen en zou bij winst een prettige afstand tot de tegenstander kunnen nemen.

Al in de eerste minuut kreeg Hector twee uitgelezen kansen op een treffer, maar de bal ging er niet in. Daarna ging de wedstrijd redelijk gelijk op. Maar het waren de bezoekers die al snel gebruik maakten van een weifeling in de Hector defensie en 0-1 scoorden. Al dan niet uit een buitenspelsituatie.

Met een fraai schot vanaf de rand van het strafschopgebied was het Tim Bannink die na een mooi opgezette aanval voor Hector de gelijkmaker scoorde.
Hector bleef flink druk zetten op de Eibergen defensie en dat leidde vlak voor de rust tot de 2-1 van Jordy Leeftink, die de bal rustig inkopte nadat de Eibergen keeper de bal los liet.

Na rust had Hector aanvankelijk het betere van het spel en na een prachtige pass van Raùl Jimenez op Wesley Zwoferink scoorde laatstgenoemde de 3-1. Dat leek een geruststellende voorsprong, maar een onnodige handsbal van een Hector verdediger leidde tot een penalty. Daar wist Eibergen wel raad mee en zo werd het 3-2. Spanning ten top op het Doesgoor.
Maar met een fraaie frommelactie wist Raùl Jimenez Hector in veilige haven te loodsen. Daar kon de late treffer van Eibergen niets meer aan af doen.
Veel blijdschap op het Doesgoor na de al met al verdiende 4-3 overwinning voor Hector.

Hector staat nu op de 7e plaats met 16 punten uit 11 wedstrijden en met 3 punten voorsprong op Twenthe dat achtste staat. Maar als je bedenkt dat vanaf plaats 8 aan het einde van de competitie moet worden gestreden om degradatie, dan is Hector er nog lang niet.

De competitie wordt hervat op zondag 5 februari 2023 met de wedstrijd tegen Rood Zwart.
Jawel, dat is in het Hector jubileumjaar!