Hector VR1 blijft koploper!

Nadat de dames op zaterdagavond het supergezellige ‘Grote Goorse Winterfeest’ hadden bezocht, moest er zondagmorgen worden aangetreden tegen Borne/Zenderen Vooruit VR1. Een ploeg die moeilijk in te schatten was. Dat geldt sowieso in deze competitie waarbij uitslagen van tevoren absoluut niet zijn in te schatten.

Hector nam direct het initiatief en dit leidde tot een paar leuke aanvallen via Myrthe de Joode, Nikky Schut, Indy Leferink en Lauren Kamp en we kregen meteen al een paar kansjes die helaas niet werden omgezet in doelpunten. Na 10 minuten spelen, na diepe pass op en een goede actie van Indy, schoot zij de bal voor de goal. Lauren zette de keepster onder druk en deze liet de bal los. Hierop reageerde Lauren attent en maakte de 1-0. Hector kreeg nog een paar kansjes op de 2-0, maar gescoord werd er niet.
Hector verloor op een gegeven moment het initiatief een beetje en Borne kon vooral gevaarlijk worden via de buitenspelers. Zij kregen wat kleine kansjes en schoten een paar keer op doel, maar Floor Assink hield haar doel schoon.
Via een goed lopende aanval aan de rechterkant werd Lauren weggestuurd en zij schoot na een goede actie de bal hard voor de goal. De bal werd van richting veranderd door een tegenstander en verdween in het doel zodat de 2-0 op het scorebord verscheen. Na dit doelpunt namen de Hector dames weer het initiatief en combineerden er rustig op los.
De tegenstander kwam weer goed onder druk te staan en dit leidde na 35 minuten spelen tot een goed lopende aanval. Lauren werd op het middenveld aangespeeld, ze passeerde 2 tegenstanders, liep alleen op de keeper af en rondde rustig en bekwaam af, 3-0. Dit was tevens de ruststand.

De tweede helft begon Hector minder en door balverlies op de helft van de tegenstander kon Borne/Zenderen Vooruit VR1 een counter opzetten. De rechtsbuiten werd diep gestuurd en liep alleen op Floor af. Zij stopte de bal bijna, maar raakte hem net niet genoeg zodat de bal in het doel verdween, 3-1.
Na deze tegengoal nam Hector het initiatief weer maar voetballend gezien werd de wedstrijd er niet beter op. De tegenstander schopte veel ballen over de zijlijn of op de slof naar voren. Moeilijk voor Hector om daar dan tegen te voetballen. Het voetbal was er dus een beetje uit.
Maar Hector creëerde toch nog wel enkele kansen en dit leidde tot de 4-1 van Indy. Lauren werd weggestuurd via de rechter kant, ze zette de bal hard voor en de keeper liet de bal los. Indy was attent en scoorde de 4-1.
Daarna was het een beetje een rommelige wedstrijd. Dit leidde nog wel tot een corner voor ons vlak voor tijd. Nikky schoot de bal voor en de tegenstanders kregen de bal niet goed weg. De bal belande belandde voor de voeten van Indy Bril en zij schoot bekeken raak, 5-1.

Dit was tevens de einduitslag en over het algemeen een zeer verdiende overwinning waarbij aangetekend kan worden dat Lauren de vrouw van de wedstrijd was.
De dames van Hector VR1 hebben op dit moment al meer overwinningen behaald dan het hele vorige seizoen. Een prima prestatie!

A.s. weekend speelt Hector VR1, op zondag 4 december hun eerste wedstrijd buiten de grenzen van Goor. Ze gaan op bezoek bij SDC’12 in Denekamp om 12.30 uur.