Wekelijkse derby: spelertjes en toeschouwers genieten!

Sinds kort spelen de JO7 teams van Hector en Markelo wekelijks tegen elkaar. Voor deze leeftijdsgroep is nog geen door de KNVB georganiseerde competitie, zodat de kinderen in de leeftijd van 6 tot 7 jaar eigenlijk alleen nog maar kunnen trainen. En dus missen ze het echte wedstrijdgevoel. Want zeg nou eerlijk, wat is er mooier dan het spelen van een echte wedstrijd in je eigen clubtenue. En dan zelfs een uitwedstrijd spelen, helemaal naar Markelo of Goor!

Daarom hebben Hector en Markelo de handen ineen geslagen en spelen nu wekelijks hun JO7 teams tegen elkaar. De ene week in Goor, een week later in Markelo.
Omdat er telkens twee wedstrijden tegelijkertijd worden gespeeld, kunnen alle kinderen bijna continu voetballen en hoeven ze niet langs de lijn te staan. Want daarvoor wordt het onderhand wel wat frisjes.

Zeker als het dan zulk stralend weer is als op deze zaterdagmorgen, dan is het genieten. Voor de spelertjes maar zeker ook voor de talrijke toeschouwers. Prachtige individuele acties worden gevolgd door gigantische mistrappen. En er valt veel te juichen, want er wordt veel gescoord.

Kortom, een uitstekend initiatief van de twee verenigingen. Mogelijk dat in het voorjaar nog één of meerdere teams uit Goor of omgeving kunnen deelnemen om zo een onderlinge competitie te kunnen spelen.