Hector VR1: 12 uit 4!!

De eerste uitwedstrijd van deze competitie werd pas op 6 november gespeeld. En ook nog eens in Goor waar we, volgens de dames, zeer vroeg moesten voetballen tegen Twenthe VR2.
Deze tegenstander stond tot voor vorige week nog op de eerste plaats, die wij vorige week veroverden na de nederlaag van Twenthe.

Twenthe begon sterk aan de wedstrijd, misschien wel mede door het zeer vroege tijdstip. Zoals interim-trainer/coach Erik Leeftink aangaf moesten de dames blijkbaar eerst nog een beetje wakker worden, want Twenthe werd een paar keer gevaarlijk met de snelle buitenspeelsters en via hun aanvoerster.
Het leverde Twenthe een paar kleine kansjes op en een paar afstandsschoten, maar Floor Assink keepte een goede partij en had daar geen moeite mee. Tevens stond de verdediging als een blok te verdedigen met behulp van de middenvelders.
Na 15 min was Twenthe wel dicht bij een doelpunt want een afstandsschot was hard en ging rakelings naast. Hierdoor werd Hector blijkbaar wakker geschud en kwam Hector met hele goede en mooie aanvallen, vooral via Tatum Schut, Nikky Schut en Lisa Nijman en natuurlijk zoef zoef Lynn Hartgring.
We kregen kansen via Indy Leferink en Mairée Olydam. De ballen gingen net voorlangs of ze wachtten iets te lang met schieten. Ook Nikky werd gevaarlijk met een afstandsschot dat de keepster net onder de lat weg tikte. Uit een corner verlengde Tatum de bal waarbij de keepster nog net redding kon verrichten. De grootste kans was voor Indy. Bij een diepe bal was ze er eerder dan de keepster en omspeelde haar, maar de inzet werd door een speelster van de lijn gehaald.
Twenthe kreeg ook een goede kans. De linksbuiten kreeg de bal onverwachts toegespeeld en maakte een actie en kwam alleen op Floor af. Maar Floor bleef ijzig kalm en hield de bal met verve tegen.

De 2e helft had Hector meer en meer het spel in handen. De verdediging was wederom ijzersterk en Twenthe kwam er bijna niet meer doorheen. Alleen de buitenspeelster met haar snelheid en haar goede spel en de rechtshalf werden een enkele keer gevaarlijk. Maar de Hector verdediging hoefde niet zo vaak in te grijpen als in de eerste helft.
Hector speelde de 2e helft sterk, vooral als team, iedereen werkte hard, en dit resulteerde na ongeveer 15 min tot een doelpunt. Mairée werd weggestuurd en nam de bal goed aan, kruiste voor de laatste vrouw langs en kwam alleen op de keepster af. Ze schoof de bal onder haar door en scoorde de 0-1. Een verdiende voorsprong.
Hierna hield Hector de wedstrijd redelijk in handen. Er waren nog een paar aanvallen en kansjes te noteren via Mairée, Linsey Alink en Nikky maar gescoord werd er niet meer.
Over de gehele wedstrijd bekeken een verdiende overwinning van de Hector dames wat werd beaamd door het kader van Twenthe.

De interim-trainer coach gaf ‘Mister weekend weg Erik’ het volgende mee: de complimenten aan het gehele team. Dit resultaat is behaald door voor en met elkaar als team, als eenheid, knetterhard te werken en enkele geweldige aanvallen op te zetten.
Vrouw van de wedstrijd of een extra complimentje, ondanks dat iedereen dus goed speelde, was er voor Floor.

Door dit resultaat staat Hector op dit moment op de eerste plek. Het is wel een vertekend beeld want de tegenstander van zondag heeft bijvoorbeeld nog maar 1 wedstrijd gespeeld terwijl Hector er al 4 achter de rug heeft. Overigens, de tegenstander van zondag, Enter VR1, heeft Hector vernederd in de beker door met 0-9 te winnen op het Doesgoor.

Het komende weekend speelt Hector VR1 die wedstrijd tegen Enter VR1 thuis op zondag 13 november Dan zullen we zien hoe de dames ervoor staan t.o.v. de bekerwedstrijd. De aanvang is 11.00 uur op sportpark Het Doesgoor.

PS

Bij gebrek aan een scorebord werd op de foto door een sportieve Twenthe speelster met haar handen de 0-1 eindstand weergegeven.