Hector VR1: overwinning van het collectief.

Hector VR1 speelde de eerste competitiewedstrijd thuis tegen SV Rijssen VR1. Dit team speelde vorig seizoen tot een paar wedstrijden voor het einde van de competitie mee voor het kampioenschap. Een zware dobber stond er dus te wachten.

En op zondagmorgen kreeg het kader ook nog met onaangename verassingen te maken door afmeldingen.
O.a. van de keepster tijdens de warming-up. De opstelling werd dus nog gewijzigd waardoor Lisa Nijman als keepster ging fungeren.
Hector nam het initiatief vanaf de aftrap en een afstandsschot van Indy Bril werd door de keepster verkeerd beoordeeld zodat dit een corner opleverde voor Hector. Deze leverde niets op maar uit de counter kon Rijssen gevaarlijk worden. De voorzet eindigde uiteindelijk achter de lijn.
Rijssen had het betere spel en kreeg ook kansjes maar Lisa was een goede sta in de weg wanneer de sterk spelende verdediging met Nikky Schut als laatste vrouw, Lynn Hartgring als voorstopster en de backs Romy Leeftink en Danique Krul werden uitgespeeld.
Rijssen kreeg dan ook enkele mogelijkheden maar een corner werd door Lisa prima uit de lucht geplukt en een afstandsschot ging via bovenkant lat over.
In de 13e minuut werden de voorhoedespeelsters Mairée Olydam en Myrthe de Joode aan het werk gezet. Myrthe bediende Mairée en na een individuele actie werd haar schot door de keepster gepakt.
Mairée moest zich niet lang hierna laten wisselen i.v.m. een blessure wat wederom wijzigingen in de opstelling teweegbracht. Met een paar verschuivingen schoof Indy Hengevelde door naar de spitspositie en completeerde Loïs Derking het middenveld op links. Indy Bril ging centraal spelen met Tatum Schut en Lisanne Gelen op rechts. Wat een strijd leverden deze dames en vele meters moesten worden afgelegd.
Hector kreeg iets meer vat op de wedstrijd en Tatum Schut onderschepte op het middenveld goed de bal maar haar schot werd geblokt. Tussendoor schoot Rijssen een bal voorlangs en na een aanval van Rijssen bediende Lisa Tatum, die vervolgens de diepgaande Indy H bediende. Na een individuele actie op de achterlijn werd de aanval onschadelijk gemaakt middels een corner.
Indy nam deze en de bal kwam bij Lisanne voor de voeten en een “snoeihard” schot volgde wat de 1-0 opleverde.
Hierna was het Rijssen wat weer meer aan het voetballen kwam en ook kleine kansjes kreeg maar echt uitgespeelde kansen niet. Ook uit corner\ballen of de verre ingooien werd er niet gescoord door Rijssen. Hector brak nog uit via Indy H, na goede balverovering op het middenveld. De laatste man wist haar ‘reglementair’ van de benen te lopen waardoor de kans werd verijdeld. Rijssen bleef aandringen maar gescoord werd er niet zodat Hector vol ongeloof de kleedkamer opzocht met een 1-0 voorsprong.

Het kader had in de rust nog wat tactische tips voor de dames in petto waaraan goed gehoor werd gegeven.
Rijssen nam direct de aanvallende stelling weer in en in de 47e minuut werd een voorzet bij de 2e paal naast getikt. Even later werd er een schot gelost dat naast ging. In de 54e minuut werd het na de tweede cornerbal op rij hectisch voor de goal na klutsballen, maar Lisa bleef ijzig kalm en verijdelde een kans voor Rijssen.
Na 60 minuten spelen kreeg Hector weer een kans. Nikky kon Indy H vinden die op haar beurt Tatum aanspeelde. Na een individuele actie schoot Tatum op goal maar de keepster wist redding te brengen.
In de 67e minuut leek Rijssen dan toch te scoren. Na een steekpass werd de bal door de linksbuiten op goal geschoten. Lisa was al gepasseerd, maar daar kwam als een ‘duvel uit een doosje’ Lynn aan met een sliding en zo voorkwam zij de gelijkmaker.
Deze passie en strijd werd door het hele team getoond waardoor Rijssen het enorm lastig werd gemaakt. Desondanks bleef Rijssen veruit het meest in balbezit maar wat ze ook probeerden, scoren was erg lastig voor hen. Een schot in de 74e minuut ging voorlangs en een schot van afstand wederom naast.
In de 78e minuut werd Linsey Alink, die zich zaterdagavond nog had afgemeld maar door de tegenslagen in de ochtend toch haar kloffie had aangetrokken om in nood mee te doen (en dat was het dus) op rechts diep gestuurd. Haar voorzet belande bij Myrthe en haar schot werd door de keepster van Rijssen gestopt. Even later was het weer Linsey die er op rechts vandoor ging. Nu schoot ze zelf maar helaas naast.
Rijssen bleef aandringen op de gelijkmaker en Hector keek meer en meer naar de klok en zag een stunt aankomen. Met dichtgeknepen billen werden de laatste minuten gespeeld die een eeuwigheid leken, aangezien de goed leidende scheidsrechter ook de nodige blessuretijd bij trok. Een schot werd nog door Lisa gevangen en een afstandsschot ging nog naast maar gescoord werd er niet meer.

Hector pakte in de eerste competitiewedstrijd dus drie punten doordat de dames, die een enorm collectief vormden, kei- en keihard hebben gestreden voor elke centimeter met bloed, zweet en tranen. Een overwinning dus van het collectief.

A.s. weekend hebben de Hectordames helaas geen wedstrijd.
De eerstvolgende wedstrijd speelt Hector VR1 op zondag 16 oktober thuis tegen Eilermark VR1 om 11.00 uur op sportpark Het Doesgoor.