Hector JO12-3 klaar voor het grote veld.

Donderdag 9 juni stond de tweede oefenwedstrijd op groot veld gepland tegen Colmschate MO13. De meiden aangevuld met een paar jongens hadden er weer zin in om een wedstrijd te spelen na de vorige wedstrijd op groot veld. Het spelen op het grote veld gaat wat beter gezien er meer ruimte is. De wedstrijd was opgedeeld in 4 helften van elk een kwartier. De eerste helft ging mooi gelijk op en beide teams kregen wat kansen. Voor Hector was het de tweede kans raak met een mooie aanval werd er gescoord door Benthe van Regteren.

Na de eerste pauze kwam Colmschate goed uit de startblokken en je zag dat ze de 1-0 achterstand wilden goed maken. Dit werd doorgezet in het derde kwartier. Het was aan de keeper van Hector te danken dat de 1-0 voorsprong nog gehaald werd voordat het laatste kwartier begon.
Dat laatste kwartier ging weer mooi gelijk op en na een goeie redding van de keeper van Hector was de aanval daarop een goeie kans voor Hector maar ook deze ging er niet in.

5 minuten voor tijd was het dan wel raak: na een mooie aanval van Hector werd de 2-0 gescoord. In de laatste seconden kon de voorsprong nog uitgebouwd worden maar door een goeie redding van de keeper van Colmschate werd dit voorkomen.

Daarna floot de scheidsrechter af voor het eindsignaal. En heeft Hector de 2de wedstrijd op groot veld ook gewonnen. Je ziet dat de ruimte op het grote veld beter is voor het team en er meer gecreëerd kan worden. Voor volgend seizoen is dit een mooi vooruitzicht en we hopen de ongeslagen status op groot veld zo lang mogelijk vol te houden.

Zondag 12 juni heeft Hector MO13 het seizoen afgesloten met het grote meidentoernooi bij Wilhelminaschool.
Hector was ingedeeld in een poule met Berghuizen MO11, PH MO12 en sc Reken MO13. Dat was ook de volgorde zoals we de wedstrijden zouden spelen.

De eerste wedstrijd tegen Berghuizen MO11 ging mooi gelijk op en we kregen de nodige kansen over en weer. De wedstrijden duurden maar 15 minuten waardoor je snel moet scoren en anders is de wedstrijd voorbij. Dit deden beide teams niet en hierdoor eindigde de wedstrijd in 0-0.

De tweede wedstrijd tegen PH MO12 ging niet door wegens het niet komen opdagen van dit team. Maar de organisatie van Wilhelminaschool wilde ons niet 2 wedstrijden laten spelen. Waardoor ze een team hadden gevormd van hun eigen MO13 team die op het grote veld mee deden.

Direct toen de scheidsrechter floot voor de aftrap van Wilhelminaschool was het ook al een kans en helaas was deze direct raak. Daarna kregen we als Hector een paar mooie kansen en aanvallen en Wilhelminaschool had hetzelfde. Door goed keeperswerk aan de zijde van Hector werd een grote achterstond voor komen. Helaas konden we voorin ook geen doelpunt meer maken en werd het 1-0 voor Wilhelminaschool.

De laatste wedstrijd moesten we tegen sc Reken MO13. De eerste internationale wedstrijd van ons team. Al snel bleek dat dit Duitse team een maatje te groot voor ons was en we op sommigen momenten compleet werden weggespeeld. Toch wisten we voorin nog een paar kansen af te dwingen maar helaas scoorden we niet meer. Uiteindelijk hebben we verloren met 4-0.

Hierna volgende er geen wedstrijd meer, want alleen de nummer 1 ging door. De dames kregen allemaal een medaille van de organisatie.

Nu is het even genieten van de zomervakantie voordat we volgend seizoen weer beginnen. Dit jaar hebben we een leuk seizoen gehad waar gezelligheid en team building voorop stond. Aan het eind van het seizoen zag je de stappen die werden gemaakt en waardoor we ook steeds meer punten en resultaten haalden. De laatste wedstrijd mag hierin als voorbeeld worden genoemd gelijkspelen tegen de kampioen, maar gezien de kansen hadden we deze gewoon moeten winnen.