Pupil van de Week Djayden Gerritsen.

Op het mooie vaantje met foto dat iedere Pupil van de Week krijgt, stond nog dat Djayden Gerritsen in Hector JO10-1 voetbalt. Maar door Corona was er zoveel veranderd in de lijst met Pupillen dat Djayden inmiddels al in Hector JO12-2 voetbalt. Hij speelt daar links op het middenveld en soms ook linksvoor. En scoort regelmatig een doelpunt.

Samen met mama, Ruben, broer Dilano, oma en opa kwam Djayden naar het Doesgoor. Er stond die middag een uiterst belangrijke wedstrijd op het programma, want bij winst op Buurse zou Hector vrijwel zeker in de 4e klasse blijven. En zoiets legt natuurlijk ook wat extra druk op de Pupil van de Week!
Djaydens hobby’s zijn voetballen en gamen. Zijn favoriete voetbalclub is Ajax en zijn favoriete speler is Neymar.
Hij wilde graag op de foto met Joost Minkjan. En omgekeerd wilde ook Joost best graag met hem op de foto.

Na een praatje met de zeer vriendelijke scheidsrechter ging Djayden met hem mee naar de kleedkamers om vervolgens samen met de spelers weer terug te komen naar het veld.
De opkomst op het veld was wel heel bijzonder, want iedereen op en rond het veld was gehuld in groene rook. Een actie van enkele jeugdspelers om Hector te ondersteunen. Bravo jongens!
De toss werd door de scheidsrechter helemaal overgelaten aan Djayden! Hij mocht aan de spelers vragen of ze wilden aftrappen of de helft kiezen. En hij gooide persoonlijk het muntje omhoog!
Vervolgens de aftrap samen met Wesley Zwoferink. En daar ging Djayden richting keeper van Buurse. Een schijnbeweging en de keeper ging de verkeerde kant op. Maar dat deed de bal ook, want het toch zo zuiver geplaatste schot kwam op de paal terecht. Geen probleem echter voor Djayden, want hij reageerde sneller dan de keeper en schoot de bal alsnog het doel in! Goeie reactie Djayden!!

Hector had goed gekeken naar dat doelpunt, want het scoorde zelf nog 5 keer en won met 5-0! En dat betekende dan ook meteen dat Hector veilig was.