Eerste overwinning van Hector JO8-2JM is een feit!

Zaterdagochtend 21 mei stond er op Sportpark het Doesgoor voor de meiden van JO8-2JM de spannende thuiswedstrijd tegen Markelo JO8-3 op het programma. De vorige keer werd er met 7-5 gewonnen door de Markeloërs. Dus de wedstrijd van vandaag kon wederom wel eens een garantie voor veel doelpunten zijn…

De warming up was klaar en de wedstrijd kon beginnen. Meteen na de aftrap waren er kansen over en weer, maar in de 6e minuut was het raak voor de gasten. Niet getreurd ging de meiden er nog eens flink achter staan en scoorde Yfke de 1-1 na knap voorbereidend werk van Suus. Maar Markelo was niet onder de indruk en scoorde alweer een minuut later de 1-2. Daarna was het ook de eerste pauze.

Na wat bemoedigende woorden van leiders Imke en Kilani werd begonnen aan het tweede deel. In de 13e minuut maakt Yfke een snelle sprint en scoorde de 2-2. Echter waren de Markeloërs sterk genoeg om weer terug te komen met de 2-3. Markelo wilde meer en ging voor de 2-4, maar dankzij sterk verdedigend werk van Sanne bleef de schade beperkt. Vlak voor rust wist Yfke weer de stand gelijk te trekken na een sterke actie van Mirale. Jammer genoeg was dat niet genoeg voor rust, want in blessuretijd troffen de meiden en jongens van Markelo weer doel en was het weer 3-4.

In de rust werd er een lekkere beker ranja gedronken en de tactiek besproken. Keepster Noa had van handschoenen gewisseld met Nelia die vastberaden was om de ballen uit het doel te houden. Helaas dachten de Markeloërs er anders over en scoorden na een sterke actie de 3-5! Het doek leek te zijn gevallen. Echter zaten de woorden van de leiding nog goed in de koppies en zetten de Hectormeiden nog eens flink de schouders eronder. De bal werd goed rond gespeeld en na een paar goede kansen voor Hector werd binnen 2 minuten 2x het doel gevonden door Mirale en was het 5-5. En meteen hierna was het de laatste pauze.

Na wat tactische wissels, waaronder de sterke Joy en snelle Pien, werd er volop de aanval gekozen om toch nog de overwinning binnen te slepen. Maar daardoor kwam er ook meer ruimte voor de Markeloërs om te scoren. Echter wisten Féline en Chloë-Noëlle achterin de boel goed op slot te houden, waarna de aanval meteen weer werd gezocht. En dat loonde. Noa wist zich vrij te spelen en prikte in de laatste minuut het winnende doelpunt binnen! De aftrap mocht nog worden genomen, maar de stand bleef gelukkig 6-5.

Een prachtige prestatie van de Hectormeiden en dik verdiend na het spelen van deze leuke partij! Het was een mooi en gelijkwaardig spel waar het publiek ook erg van heeft kunnen genieten.

De meiden van JO8-2JM zijn nog op zoek naar speelsters voor het volgende seizoen. Lijkt het je leuk om alleen maar met meiden van je eigen leeftijd te voetballen? Kom dan gerust eens kijken. Dit toffe team wordt namelijk getraind door Nikki en Marly die zelf ook bij de dameselftallen voetballen. Er wordt getraind op maandag om 18.00 en donderdag om 18.30.

Het team bestaat uit de volgende speelsters.

Staand: Suus, Noa, Sanne, Pien en Nelia.
Gehurkt: Féline, Yfke, Joy en Chloë-Noëlle.
Liggend: Mirale

A group of football players posing for a photo

Description automatically generated with medium confidence