Hector VR1 wint Goorse derby.

Vorige week speelde de Hector dames een goede leuke wedstrijd uit tegen Heino.
Vandaag, zondag 8 mei, was Twenthe Goor VR2 de tegenstander. Dit team wist ons twee weken geleden verdiend te verslaan.
In de bespreking werd gerefereerd aan ‘het teambuildingproces’ (feestavond bij begin of the summerparty) en aan beide wedstrijden waarna vol goede moed de gezamenlijke fietstocht richting ’t Piepwillem’ werd aangevangen.

Op het akelige kunstgrasveld begon Hector wat beter aan de wedstrijd. Het eerste kansje was voor Romy L. die haar afstandsschot, bij een afvallige bal, naast zag gaan.
Na een interceptie van Romy M. werd Romy L aangespeeld die vervolgens Indy L langs de lijn wegstuurde op rechts. Twenthe verdedigde door een corner weg te geven. Uit deze corner werd bijna gescoord door Hector maar de bal ging helaas langs de verkeerde kant van de paal. Niet veel later werd er wederom via rechts een aanval opgezet. Tatum bereikte Indy L. Haar schot ging voorlangs.
Twenthe werd in de 15e minuut voor het eerst gevaarlijk door een goed geplaatste counter. Hector verdedigde deze tot corner welke niets opleverde. Hierna nam Twenthe meer initiatief wat leidde tot een aanval door het centrum en werd afgesloten met een schot. Deze werd zwak ingeschoten en was een prooi voor Marli. Hierna was het Hector weer met een aanval over vele schijven waarbij de voorzet net weggewerkt kon worden. Een schot(je) van Mairée werd geblokt, zo ook een schot van Nikky.
Vlak voor de drinkpauze kreeg Twenthe een enorme dot van een kans. Vanaf links werd het centrum gezocht en alleen voor Marli redde deze uitstekend.
Direct na de drinkpauze weer een 100% kans voor Twenthe. Door het centrum werd weer een aanval opgezet en verscheen een Twenthe speelster oog in oog met Marli waarbij Marli weer als winnaar uit de strijd kwam. Ook de rebound werd geen prooi voor Twenthe want met hand en tand werd er verdedigd door o.a. Romy L, Danique, Lynn en Lisanne.
Vlak voor rust stoomde Danique nog op langs de linkerzijde en na een een-tweetje werd haar schot geblokt. De afvallige bal werd door Nikky overgeschoten.
Het spel golfde op en neer waarbij Twenthe de beste kansen kreeg, maar gescoord werd er niet meer voor de rust. Ruststand 0-0.

In de rust werd er o.a. besproken dat het zeer waarschijnlijk zo’n ‘middenveld’ wedstrijd was en dat degene die het doelpunt maakte de wedstrijd wel eens zou kunnen winnen. Twenthe zocht na de aftrap direct de aanval op, maar na balverovering counterde Hector. De voorzet van de ingevallen Linsey werd tot corner verwerkt. Deze leverde helaas niets op. Niet veel later werd een aanval van Twenthe tot corner gebombardeerd. Deze kwam bij de 2e paal terecht, werd teruggelegd en de voorzet ging voorlangs.
In de 55e minuut kreeg Twenthe een vrije trap te nemen vanaf de rechterzijlijn. Deze werd strak voorgegeven maar naast het doel verwerkt. Twee minuten later was het de ingevallen Myrthe die Indy wegstuurde na een ingooi. Haar schot ging voorlangs. In de 61e minuut was het Twenthe weer dat zeer kort bij de openingstreffer was. Een voorzet vanaf rechts werd ingeschoten. Via Marli belande de paal op de paal en het leek erop dat de bal de goal in zou draaien maar daar was Lynn er als een duveltje uit een doosje als de kippen bij om de bal weg te werken.
Hierop was het Hector dat een paar keer opkwam maar niet echt gevaarlijk werd. Twenthe probeerde het met afstandsschoten maar werd daar niet gevaarlijk mee en ook cornerballen, die strak werden voorgezet, konden ze niet tot doelpunten omzetten door o.a. goed verdedigingswerk.
In de drinkpauze wederom aangegeven dat degene die de goal gaat maken waarschijnlijk de pot gaat winnen en dat wij daarvoor moeten gaan. Rust bewaren aan de bal en de eindpass nauwkeurig inspelen.
Loïs werd ingebracht voor het loopvermogen op het middenveld. De eerste kans na de drinkpauze was voor Twenthe. Een voorzet vanaf rechts werd afgerond met een schot maar deze werd een prooi voor Marli.

In de 84e minuut werd er dan toch gescoord. Na goed storend werk van de onverzettelijke Lisa mocht Hector ingooien. Na een goede ingooi van Romy L werd Linsey langs de lijn weggestuurd. Een prima voorzet over de grond volgde en of het nu Indy L was die met een balletje achter het standbeen langs scoorde of dat de verdedigster van Twenthe de bal nog toucheerde, de 0-1 was een feit. (En de goal komt op het conto van Indy).
Hierna braken nog spannende minuten aan. Twenthe probeerde nog de gelijkmaker te forceren. Tess werd ingebracht voor de moegestreden Indy en Hector bleef strijden als een hecht team, als eenheid. Twenthe kreeg nog een corner te verwerken. De afvallige bal welke hieruit voortvloeide werd hoog overgeschoten. Dit was het laatste wapenfeit en de 0-1 overwinning van de Hectordames in deze derby was een feit.

Een goed collectief heeft hiertoe absoluut bijgedragen (en wellicht de feestavond op zaterdag ook).
Zondag 15 mei spelen de dames van Hector hun laatste thuiswedstrijd van het seizoen. Dan spelen de dames tegen de nummer twee, S.V. Rijssen. Aanvang 11.00 uur.
Zondag 22 mei wordt de laatste wedstrijd gespeeld. Dat is uit in Bathmen bij ABS VR1.