Hector VR1 niet tevreden met gelijkspel.

Nadat vorige week de derby tegen Twenthe VR2 terecht werd verloren, moesten de dames op zondag 1 mei de ‘thuiswedstrijd’ uitspelen in en tegen Heino.
Heino stond op de 7e plaats met 19 punten uit 17 wedstrijden. Hector op een 10e plaats met 11 punten uit 16 wedstrijden. Een zware klus waarbij werd aangegeven in de bespreking dat er wel mogelijkheden zouden liggen.

Na een lange reis, met de nodige hilarische dingen, konden we ons opmaken voor de wedstrijd. Heino begon beter aan de wedstrijd. Ze hadden meer balbezit in het eerste kwartier en kregen ook kansen. Ook met een afstandsschot en een schot van 20 meter scoorde Heino niet.
Hector nam meer initiatief en na een opgezette aanval tussen de zussen Nikky en Tatum werd Indy net niet bereikt met een steekpass door oplettend verdedigingswerk van Heino.
Na wederom balverovering van Romy M. werd langs de lijn Indy ingespeeld en de steekpass op Nikky was net te hard. Niet veel later veroverde supermuis Lynn de bal, zette zelf de aanval van achteren op, speelde Nikky aan die een één-tweetje aanging met Indy. Haar schot was echter voor de keepster. Niet veel later was het wederom Lynn die een aanval opzette. Mairée werd aangespeeld op rechts op de eigen helft. Na twee goede acties en een versnelling besloot ze te schieten vanaf punt 16. Helaas ging dit schot via de lat over.
Heino kreeg ondertussen ook mogelijkheden om uit te breken maar de verdediging stond goed met Indy B en Romy L op de backs en centraal Romy en Lynn.Heino werd ook nog een keer gevaarlijk middels een cornerbal maar gescoord werd er niet.
Na de ‘drinkpauze’ werd Indy diep gestuurd. De goed meevoetballende keepster was er als de kippen bij maar speelde de bal verkeerd in. Nikky probeerde het ineens met een afstandsschot maar de bal werd net aangeraakt. Niet veel later kreeg Nikky wederom een kans maar raakte de bal niet goed en zo verdedigd kon worden door Heino. Lynn haalde in de laatste minuut nog op miraculeuze wijze een bal van de doellijn, zodat met 0-0 werd gerust.

Na de peptalk over het positieve spel, de positieve spelopvatting werd er met goede moed begonnen aan de tweede helft. Hector zocht de aanval maar het was Heino die er met een supersnelle counter uitkwam. De eindpass werd prima tussendoor gespeeld en de speelster van Heino scoorde oog in oog met Marli de 1-0.
Hoe zouden de dames hierop reageren was de vraag van het kader. Maar dat was positief. Zoals het elftal de hele wedstrijd positiviteit uitstraalde werd er meteen weer de aanval ingezet.
Na druk zetten en balverovering van Mairée, speelde ze een verdedigster uit en speelde Indy L aan. Haar schot was echter voor de keepster. Na goed doorzetten van kilometervreter Lisa kwam Indy in balbezit. Haar hoge voorzet werd weggestompt door de keepster. De afvallige bal kon net niet door Lisa worden geschoten. Maar de bal bleef voor de goal hangen bij Heino en door dit hutsekluts voetbal bracht het mooie taferelen met zich mee, maar Heino kon de bal nog wegwerken.
Na wederom goed druk zetten vanuit het middenveld met Tatum, Nikky, Lisanne en de onvermoeibare Lisa werd de achterhoede van Heino opgejaagd. De terugspeelbal werd te kort teruggespeeld en Indy L was attent en wist de 1-1 te scoren in de 58e minuut. Heino kreeg middels een schot nog een kans maar die bal ging net naast.
Ook met de goed ingevallen Danique, Kimberley en Tess bleef Hector doorgaan. Na een prachtige aanval werd Mairée alleen voor de keepster gezet maar de keepster redde voortreffelijk. Uiteindelijk werden de dames van Hector wel beloond. Na een foutieve ingooi van Heino werd Indy L diep gespeeld. Na een individuele actie schoot ze vanaf 16 meter ‘ad en oog’ (hard en hoog) Waar eenieder dacht dat de bal op de lat zou belanden daalde de bal net op tijd om binnen te vallen en zo werd het dus 1-2 voor Hector.
Helaas bleef de beloning voor deze positieve wedstrijd uit want vlak voor tijd moesten de dames toch nog een goal incasseren. Ietwat gelukkig kwam de bal voor de voeten bij een Heino speelster die zich vrij speelde en alleen voor Marli bleef ze rustig zodat de eindstand 2-2 werd. Maar de wedstrijd was een genot om naar te kijken.
Hopelijk wordt dit voortgezet in de wedstrijd van a.s. zondag. Dan spelen de dames wederom tegen Twenthe VR2 bij Twenthe. Aanvang 11.00 uur.