Verdienstelijk gelijkspel Hector VR1.

Nadat de dames van Hector even rust hebben gehad (3 april was de laatste wedstrijd uit tegen Lemelerveld) werd er op 2e Paasdag aangetreden tegen La Première in Almelo.

In de bespreking werd nog even gewezen op de instelling in de eerste helft van de heenwedstrijd waarin de dames van Hector de wedstrijd al uit handen hadden gegeven. Oftewel bij rust al met 2-7 achter! Dit mocht vandaag niet weer gebeuren.
Het wedstrijdbeeld was eigenlijk hetzelfde als de laatste uitwedstrijd bij Lemelerveld. La Première was meer in balbezit, maar echt gevaarlijk werden ze niet, al was de linksbuiten in de 13e minuut kort bij de openingstreffer. Na een individuele actie schoot ze rakelings voorlangs.
Vanaf dat moment kwam Hector er ook een paar keer gevaarlijk uit maar echte kansen leverde dit niet op. La Première kreeg een paar keer een cornerbal die gevaarlijk was, maar gescoord werd er niet hieruit. Helaas was dit in de 40e minuut wel het geval. Een goed opgezette aanval over vele schijven werd door de goede linksbuiten prachtig binnen gewerkt en zij tekende de 1-0 aan. Niet veel later hadden de Hector dames nog geluk omdat een afstandsschot via de lat over ging. Met een 1-0 achterstand werd er gerust.
Bij de peptalk in de rust werd aangegeven dat de dames veel meer werklust toonden als destijds en er meer in zou zitten dan een nederlaag.

Maar ook in de tweede helft was het La Première dat meer balbezit had. Zij kregen ook de eerste kans maar deze werd om zeep geholpen door de bal naast te schieten. Er ontstond meer en meer een ‘middenveldgevecht’ waarbij kansen schaars waren. Hector probeerde het ook met een paar afstandsschoten, maar die waren te zacht, voor de keepster of gingen naast. La Première probeerde er voetballend doorheen te komen maar de verdediging stond als een blok te verdedigen zodat kansen nauwelijks werden weggegeven.
Toch was het La Première dat dicht bij de 2-0 was na een aanval door het centrum, maar de bal ging via de buitenkant paal naast. Na een counter van Hector werd de aanval gepareerd door de verdediging van La Première, maar dit ging wel ten koste van een corner. Deze werd strak voorgezet en iedereen miste eigenlijk de bal waarop een verdedigster van La Première de bal wilde wegwerken maar dit deed in eigen goal. Zo werd het in de 81e minuut 1-1.
Het waren nog een aantal bloedstollende minuten maar Hector vocht zich naar een verdienstelijk punt ondanks dat La Première nog een dot van een kans kreeg.
Zelf dus niet gescoord maar wel met 1-1 gelijk gespeeld. Een knap resultaat.

Zondag 24 april treden de Hector dames thuis aan tegen Twenthe Goor dames, aanvang 10.00 uur.