Verlies en winst voor Hector.

Delden – Hector

Hector liep in het inhaalduel tegen Delden tegen een terechte nederlaag op. Delden had over 90 minuten het beste van het spel en het is niet voor niets dat deze ploeg hoog op de ranglijst staat.
Het misschien wel meest jeugdige Hector elftal dat ooit binnen de krijtlijnen verscheen, kon het niet bolwerken tegen de Deldenaren. Vooral fysiek moest de ploeg het meermaals afleggen. Het siert de jonge ploeg dat het keihard bleef werken en de schade beperkt wist te houden. De ruststand was zelfs nog 0-0 doordat Delden slordig met de kansen omsprong.

In de 2e helft wist Delden het veldoverwicht wel glans te geven en scoorde het 2x. In de 58e minuut wist Delden spits Colin Verberne het net te vinden en in de 79e minuut was het Sven Wold die de wedstrijd definitief in het slot gooide. In deze sportieve wedstrijd was het een terechte overwinning voor Delden onder leiding van een uitstekende scheidsrechter.

Hector – Neede

Hector speelde afgelopen zondag een belangrijke thuiswedstrijd tegen Sportclub Neede. In de eerste helft was het Neede dat wat meer balbezit had . De enige kans was een harde kopbal die van dichtbij werd ingekopt maar zoals het hele seizoen al blijkt Koen Eekhout een uitstekende keeper voor de groenwitten. Het verder rommelige duel leverde in de 1e helft niet veel bijzonders op en het was goed voor te stellen dat de al dan niet neutrale toeschouwer de warmte en de gezelligheid van de kantine snel opzocht.

De 2e helft werd Hector gesteund door de wind in de rug en kwam het ook meer aan aanvallen toe. En gebeurde waar Hector op gehoopt had. Invaller Twan Wenderman scoorde met zijn eerste balcontact in de 75e minuut een mooi doelpunt vanuit een moeilijke hoek. Dan mag je met recht spreken van een gouden wissel van invaller coach Joost Minkjan.
Het laatste kwartier ging Neede alles of niets spelen maar de hoge ballen voor het doel van Hector waren constant een prooi voor het lange centrale duo Koster/de Leeuw die ook deze middag weer een prima indruk achterlieten.

Hector speelt aanstaande zondag een uitwedstrijd tegen Hoeve Vooruit en die wedstrijd begint om 14.00 uur.