Een nieuw jaar, met nieuwe kansen.

Door de onzekerheid vanwege de nieuwe Omikron variant is het helaas nog steeds niet mogelijk om onze sport te beleven zoals we dat het liefste doen, met elkaar op het veld of langs de lijn.

Wat zijn de huidige regels voor het voetbal?

Vanaf 11 januari 2022 is voetballen op sportaccommodaties mogelijk, in teamverband voor jongeren tot en met 17 jaar, tussen 05.00 en 20.00 uur. Dit betekent dat jeugdteams (tot en met onder 19) mogen trainen en onderlinge wedstrijdjes mogen spelen op de club.

Voor iedereen vanaf 18 jaar is buiten sporten toegestaan tussen 05.00 en 17.00 uur, met maximaal 2 personen op 1,5 meter afstand . Een trainer mag zich op 1,5 meter afstand slechts op één tweetal richten. De trainer mag zich dus niet verplaatsen van tweetal naar tweetal.

Het kleedgebouw en de kantine blijven in ieder geval tot en met 14 januari gesloten, zo ook de toegang voor het publiek op het sportpark.

Alle competitiewedstrijden die gepland staan tot en met vrijdag 21 januari zijn komen te vervallen. Achter de schermen is de KNVB bezig met verschillende scenario’s voor het vervolg van de competities. Afhankelijk van de nieuwe maatregelen informeren we nader hoe dat gaat verlopen. Na de persconferentie van 14 januari volgt daarover meer informatie.