Matige 2e helft van Hector beslist Hofderby.

De wedstrijd werd gespeeld op “Spookpark” het Doesgoor zonder publiek en onder slechte weersomstandigheden. Deze ambiance zal wel mee gewerkt hebben want het voetbal was ook nog eens van een bedenkelijk niveau. In de eerste helft was het nog wel een gelijk opgaande wedstrijd met kleine kansjes over en weer. Hector en Rood Zwart deden niet veel voor elkaar onder.
In de 2e helft was dat een ander verhaal. Rood Zwart was nu duidelijk de betere ploeg en zette Hector voortdurend onder druk. In de 62e en de 64e minuut liep Rood Zwart uit naar een 0-2 voorsprong door doelpunten van Pepijn Haarman en Tim van het Bolscher. Gezien het spelbeeld op dat moment terecht. Hector had in tegenstelling tot andere wedstrijden niet meer het vermogen om de aansluitingstreffer te produceren en dus gingen de 3 punten mee naar Delden.
De beste man van het veld was de man die om 15.45 affloot en dat was de scheidsrechter Alex Bos uit Denekamp die terug kan kijken op een uitstekende wedstrijd.

Dankzij de inspanningen van Hofstreek TV hebben de supporters van Hector en Rood Zwart de wedstrijd toch nog rechtstreeks kunnen zien. Warm en droog, thuis op de bank…..