Drie punten voor Hector JO12-3JM!!

We zijn dit jaar begonnen als MO-13. Hierbij kwamen we erachter dat onze tegenstanders iets te groot en fysiek waren. Na een aantal wedstrijden hebben we ons als JO12-3 JM ingeschreven.

In de nieuwe competitie kunnen we beter meekomen en verliezen we de wedstrijden met minder doelpunten verschil. Ook is ons team groeiende en krijgen we er steeds meer meisjes bij.

Afgelopen maandag hebben we het team bij elkaar geroepen voor een bespreking. In deze bespreking hebben we diverse zaken uitgelegd en ook de trainingen besproken. Na deze bespreking zijn we van de week gaan trainen en merken we dat de dames meer inzet tonen en er plezier aan hebben.

Zaterdag stond de uitwedstrijd naar UD Weerselo MO-12 op het programma. Op voorhand een tegenstander waarvan gewonnen kon worden. Dus was er kans om de eerste overwinning van het seizoen te behalen. Want beide teams stonden nog onderaan met nul punten.
Na een korte bespreking de dames het veld opgestuurd en ze op scherp gezet. Vandaag was het de eerste wedstrijd van Lotte die haar debuut maakte na een aantal weken meegetraind te hebben.

Vanaf de eerste minuut gingen de dames voor de overwinning. Nadat de aftrap was genomen door Hector ging Liza in de aanval en gaf een goeie voorzet op Xanthe. Helaas miste Xanthe deze grote kans. Hierna kwam UD Weerselo meer in de wedstrijd en kwam een aantal keren gevaarlijk voor het doel van Zoey Lynn. Gelukkig voor ons gingen alle kansen naast het doel. Daarna weer een goeie aanval van Hector waarbij Fem W. op de rechterkant door kan lopen richting de goal en met een goed schot scoort ze de 0-1. Hierna was de eerste helft voorbij.

Na een korte pauze de dames weer nieuwe instructies gegeven en het veld ingestuurd. Ze schoten uit de startblokken en we kregen de ene na de andere kans. De tweede helft was echt voor Hector en we liepen hierdoor uit naar een 0-4 voorsprong. Er wordt gescoord door Sadin en Liza 2x.

Helaas ging de 3de helft iets minder vanuit de kant van Hector. UD Weerselo had de dames op scherp gezet en ze zetten goed druk op de verdediging van Hector. Jammergenoeg kregen we 2 doelpunten tegen waardoor de stand 2-4 in ons voordeel was. Door een aantal goeie reddingen van Zoey Lynn en goed verdedigend werk bleef het bij deze 2 doelpunten in de 3de helft.

Na deze helft de dames wakker geschud en gezegd dat we toch nog een tandje erbij moesten zetten om met de overwinning naar huis te kunnen gaan. Waarbij het voornamelijk op verdedigen aankwam en als het meezat een aanval op te zetten. Dit werkte en na een paar goede aanvallen en kansen werd uiteindelijk de 2-5 gescoord door Sadin. Met nog een vijftal minuten te spelen kon de overwinning niet meer mis.

Uiteindelijk floot de scheidsrechter voor het eind van de wedstrijd en was de eerste overwinning van het team een feit! Met goed verdedigend en aanvallend voetbal heeft het team ervoor gezorgd dat de eerste zege gevierd kon worden op het veld. De spelers werden met luid applaus door de meerijdende ouders onthaald bij de kleedkamers. De strijd en energie die ze gegeven hebben, heeft ervoor gezorgd dat wij de 3 punten meegenomen hebben naar Goor.
Hopelijk kunnen we deze overwinning de volgende wedstrijd een vervolg geven.