Hector begint met een terecht gelijkspel.

Hector is de  competitie begonnen met een gelijkspel tegen Hoeve Vooruit.

Voorafgaand aan de wedstrijd werd er, zoals bij alle thuiswedstrijden van de Hector teams, een minuut stilte gehouden ter nagedachtenis aan ons Lid van Verdienste Corrie Bruijns, die de afgelopen week op 80 jarige leeftijd overleed.

Op het prachtige, zonovergoten Sportpark’t Doesgoor had Hector in de eerste helft het beste van het spel.
Unal Kel was een ware plaag voor de Hoeve Vooruit defensie en ook de debuterende 18-jarige Koen Schrooten voetbalde uitstekend. In de 22e minuut kwam Hector op voorsprong door gelegenheidsvoorstopper Jordy Leeftink die uit een onoverzichtelijke situatie de bal goed binnen schoot.

Na de rust was Hoeve de betere ploeg. De voorwaartsen van Hector werden nauwelijks meer bereikt en de bezoekers kregen een aantal goede kansen. Het was de jonge doelman Koen Eekhout die zijn ploeg op de been hield en hij bevestigde nog maar weer eens dat Hector een uitstekende vervanger van Daniel Kolbe in huis heeft. De gelijkmaker leek in de maak maar de toegekende penalty aan Hoeve Vooruit werd huizenhoog over geschoten (de bal werd overigens later terug gevonden in de dakgoot bij van Middendorp aan de Wheedijk). Toch kwam Hoeve Vooruit 5 minuten later langszij: de 1-1 werd binnengetikt na een snelle counter. Gezien het spelbeeld op dat moment meer dan verdiend In de slotfase werd Hector nog een paar keer gevaarlijk maar een overwinning was teveel van het goede geweest, zeker op basis van de 2e helft.

Aanstaande zondag speelt Hector opnieuw een interessant duel. Dan is in een uitwedstrijd, die om 14.00 uur begint, Diepenheim de tegenstander.