Publiek grote winnaar bij Hector JO17-1.

Alle wedstrijden van de Hector jeugd, vanaf JO8-1 tot en met JO19-1, begonnen op zaterdag 8 februari met een minuut stilte ter nagedachtenis van onze zo plotseling overleden jeugdleider Ayhan Örgülü.

Na dit moment werd in Borne begonnen aan de wedstrijd van Borne JO17-1 tegen Hector JO17-1.
Hector begon ongeconcentreerd aan de wedstrijd en na 3 minuten stond het al 2-0 voor Borne. Twee verdedigingsfouten waren daar de oorzaak van.
Het kostte Hector zeker tien minuten voordat het weer echt in de wedstrijd zat.  Maar toen was het ook meteen raak. Silas passte op links naar Raùl en die haalde vanaf de rand van de zestien verwoestend uit: 2-1.
De wedstrijd ging daarna redelijk gelijk op, al moet gezegd worden dat Borne de beter voetballende ploeg was. In de 21e minuut scoorde Borne de 3-1, al hing daar wel een sterke buitenspellucht aan! Maar ja, geen VAR…..
In de blessuretijd van de eerste helft was het opnieuw Raùl die scoorde, dit keer na een fraaie solo.
Nog in de eerste helft moesten Silas (tijdelijk) en Coen (definitief) geblesseerd het veld verlaten, zij werden vervangen door Devin en Kayin.

De 3-2 ruststand gaf Hector nog genoeg mogelijkheden voor een goed resultaat.
Met Niek op de plaats van Kars werd begonnen aan de tweede helft.
Na 18 minuten werd het door een zondagsschot waartegen Kayin kansloos was 4-2 voor Borne. Maar nog geen minuut later werd Julian onreglementair gestuit op de rand van de zestien. Julian nam de vrije schop zelf en plaatste de bal loepzuiver door de muur en langs de keeper! 4-3 dus, het kon weer.
Helaas werd een verdedigingsfout in de 28e minuut Hector fataal, het werd 5-3 voor Borne. Hector zette aan en na een mooie pass van Silas op Raùl scoorde laatstgenoemde zijn derde goal en werd het 5-4. Verder kwam Hector helaas niet, een gelijkspel was zeker niet onverdiend geweest.
Voor het publiek was het in ieder geval een wedstrijd die het aanzien meer dan waard was.