Pupil van de Week Stein Vuurens.

Als je Pupil van de Week bent bij de derby Hector tegen Diepenheim, dan kun je maar één ding doen. Vrolijk zijn en lachen. En precies dat deed Stein Vuurens de hele middag.

Stein kwam samen met mama, papa en zijn broers Twan en Bjorn naar het Doesgoor. Uiteraard eerst een drankje en een gezellig praatje met z’n allen.
Stein voetbalt in Hector JO11-1 en is daar de linksachter. Een echte linkspoot, al kan hij ook met zijn rechterbeen de bal wel spelen.
Zijn grote hobby is spelen met Lego. Stein kan daarvan de mooiste bouwwerken maken. Verder speelt hij gitaar, mag uiteraard graag voetballen en kijkt (wie niet) regelmatig op een scherm(pje).

Zijn favoriete voetbalclub is Hector! Bravo Stein, dat willen we graag horen! En Ronaldo is zijn favoriete voetballer.
Stein wilde wel op de foto met zijn collega linksachter van Hector 1, dat is meestal Tim Bannink. En hij kende Tim ook nog van de gymnastieklessen op school. Dat Tim in de wedstrijd tegen Diepenheim nou net niet in de achterhoede speelde maar op het middenveld, ach dat maakte Stein niks uit. Hij kon er wel om lachen!
Op het veld maakte Stein kennis met de scheidsrechter en de trainer van Hector. Die zei nog tegen hem: als je straks scoort, staan we mooi met 1-0 voor en mag jij iedere wedstrijd weerkomen.
Nou, over dat laatste moest Stein nog wel even nadenken…..

Na de opkomst van de beide teams met uiteraard een vrolijke Stein voorop, het handjes schudden hield hij de toss in de gaten. Nadat Stein alles had goedgekeurd mocht hij aftrappen samen met Christian “Chico” Jimenez.
En daar ging hij met de bal aan de voet richting keeper van Diepenheim. Omdat Stein eerst nog allerlei Diepenheimse spelers moest omspelen, kwam hij helemaal aan de linkerkant van het veld uit, om vervolgens richting keeper te gaan. Die was enigszins verrast, hij had Stein door het midden verwacht. Vlak voor de keeper gekomen leek het logisch om met de rechtervoet te schieten, maar Stein, zoals al gezegd een linkspoot, schoot fraai met buitenkantje links langs de verbouwereerde keeper. Klassegoal Stein!

En wat zei Stein direct nadat hij gescoord had? “Zo, dat is 1-0 voor Hector”! Hij kreeg nog de complimenten van de scheidsrechter en ging toen richting dug out van Hector om daar de rest van de wedstrijd niet meer weg te komen. Ja wat wil je ook als je daar een Hector 1 warmloopshirt mag dragen!

Wat Stein had voorgedaan wat scoren betreft deden de Hector spelers hem nog drie keer na en ze wonnen de belangrijke wedstrijd met 3-2.