Hector JO15-1 wint moeizaam maar verdiend.

Het seizoen verloopt voor Hector JO15-1 nog niet zoals leiding en spelers dat zouden willen. Met name het omzetten van de vele kansen in doelpunten lukte in de eerste vier wedstrijden nog niet best. Dus was het de vraag of dat in de wedstrijd tegen Schalkhaar JO15-4 wel zou lukken.

Zonder Stef werd begonnen aan de wedstrijd. Timo op goal, Levi, Tygo, Wout en Jordy vormen de achterhoede. Op het middenveld staan Sem M., Daan en Joep. En de voorhoede bestaat uit Sem K., Luuk, Jip en Yual.
Het management bestaat uit de trainers/leiders Gerjan en Joost, aangevuld met Tjeerd als vlaggenist.

Na een voorzichtig begin van beide kanten kwam Schalkhaar in de 8e minuut nogal gelukkig aan de leiding door een ongelukkig moment van Timo. Maar Hector liet de kopjes niet hangen en ging in de aanval. En toen werd het al eerder genoemde euvel duidelijk zichtbaar: kansen waren (nog) niet besteed aan de groen witten. De Hector achterhoede had de zaken goed onder controle en Timo liet zien dat hij wel degelijk een goede keeper is.

Toch duurde het tot de 30e minuut voordat Hector scoorde: Luuk zette prima voor en Sem Kel tikte de bal in het doel.

Maar in de 38e minuut werd het 1-2 toen de Hector verdediging niet oplette. Al was er de nodige discussie of dat doelpunt wel of niet buitenspel was. Grensrechter Tjeerd vlagde maar het vlagsignaal werd door de scheidsrechter niet overgenomen. En een VAR was er niet, al is het de vraag of dat tegenwoordig nog iets uitmaakt…..

De tweede helft was acht minuten oud toen Luuk met een fraai schot de 2-2 op het scorebord zette. Vijf minuten later een voorzet van Daan op Joep, diens schot ketste af op een tegenstander waarna Luuk de bal definitief over de lijn werkte.
Dat bracht rust in de Hector ploeg. Het spel ging daarna redelijk gelijk op totdat Sem Kel het op de heupen kreeg. Hij begon aan een mooie solo en rondde die fraai af tot de 4-2.
En toen vijf minuten later Yual attent reageerde en de 5-2 scoorde was de wedstrijd bekeken. Schalkhaar scoorde weliswaar nog een doelpunt, maar uiteindelijk won Hector met 5-3.

Aanstaande zaterdag speelt JO15-1 thuis om 13.00 uur tegen Rietmolen/Lochuizen JO15-2. Een team dat evenveel punten heeft. Als Hector dan wederom kans ziet om de kansen om te zetten in doelpunten, kan een sprongetje op de ranglijst worden gemaakt.