Eerste winst voor Hector JO14-1!

De eerste helft van de competitie werd door Hector JO14-1 afgesloten met 4 nederlagen en een gelijkspel. Dus maar één schamel puntje uit 5 wedstrijden.

De wedstrijd uit tegen Excelsior’31 JO14-1 moest de ommekeer worden. Thuis was een paar weken geleden nog met 0-3 verloren van deze tegenstander. Maar het voordeel van een dubbele competitie is dat je elkaar twee keer tegenkomt en dus van de eerste wedstrijd wat kunt leren.

En dat bleek het geval te zijn. Goed blijven tikken en direct druk zetten op de tegenstander. Dat was de les van de eerste wedstrijd. En dat gebeurde. Helaas zonder Tygo, want die moest zich ’s morgens ziek afmelden. Maar complimenten voor Thijs die de plek van Tygo als voorstopper prima overnam.

Verder kent het team een vaste opstelling. De verdediging met Timo als laatste man, Jip, Justin en Levi op de backplaatsen en uiteraard keeper Coen.

Het middenveld bestaat uit Stef op links, Yual op rechts en Kars als mid mid. Normaal staat ook Thijs op het middenveld.

De voorhoede bestaat uit Luuk op links, Sem op rechts en de weer geheel herstelde Julian met een vrije rol in de spits. Met name Julian en Kars proberen regelmatig (als het spel het toelaat) met elkaar van plaats te wisselen.

Al na 8 minuten wist Kars een mooie pass te versturen richting Luuk. Die nam de bal aan, keek en gaf een prima lobje over de keeper. 0-1!

In de rest van de eerste helft was Excelsior misschien iets sterker, maar de Hector verdediging wist redelijk gemakkelijk stand te houden. Al had Coen daar wel een paar schitterende reddingen voor nodig.

Ook in de tweede helft wax Excelsior zoals dat heet optisch sterker, maar Hector wist nog twee goede kansen te creëren. En Coen zag ook nu weer kans de tegenstander tot wanhoop te drijven met zijn reddingen.

Gescoord werd er echter niet meer zodat Hector JO14-1 zijn eerste overwinning wist te behalen!